جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

شورای امنیت سازمان ملل خواهان محاکمه عاملان حمله داعش به زندان ننگرهار شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه ضمن محکومیت حمله مهاجمان مسلح گروه داعش به زندان ننگرهار، خواستار محاکمه عاملان آن شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (۱۵اسد) منتشر شده همچنان از تمامی دولت‌ها خواسته است تا مطابق به الزامات‌شان در چارچوب قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوط به این شورا با دولت افغانستان در زمینه‌ی محاکمه‌ی عاملان حمله بر زندان ننگرهار همکاری کنند.

شورای امنیت در اعلامیه خود بابیان اینکه تروریسم در تمام «اشکال و مظاهر» خود یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است تاکید کرده: «هرگونه اقدامات تروریستی، بدون توجه به انگیزه آنها، هر كجا، و هر زمان و هر كس که مرتكب شده جنایتكار و غیرقابل توجیه است».

حمله بالای زندان ننگرهار

این در حالی است که ۱۱ مهاجم مسلح حوالی شامگاه روز یک‌شنبه (۱۲ اسد) نخست یک موتربمب را در مقابل ورودی زندان ولایت ننگرهار منفجر و پس از آن با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

 این حمله حدود 18 ساعت ادامه یافت در نتیجه‌ی آن ۲۹ تن به‌شمول نظامیان، زندانیان و غیرنظامیان کشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در کنار آن شماری زیادی از زندانیان زندان ننگرهار موفق به فرار شدند که بیش از یک هزار تن آنان دوباره از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و صدها تن دیگر آنان تاکنون ناپدید اند.

اقدامات حکومت پس از حمله

وزارت داخله پس از این حمله داعش به زندان ولایت ننگرهار ایمل نیازی فرمانده پولیس این ولایت را به کابل فرا خواند.

از سوی هم اداره تنظیم امور زندان ها گفته است که عبدالولی حصارک، مدیر زندان ننگرهار از سمتش برکنار و به دادستانی کل معرفی شده است.

این اداره افزوده که صالح‌محمد شیرزی، به عنوان مدیر جدید زندان ننگرهار گماشته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان