پاکسازی زندان ننگرهار از وجود مهاجمان؛ شماری از زندانیان مفقود اند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

مقام های محلی ننگرهار تایید کرده اند که زندان این ولایت با کشته شدن ۸ مهاجم مسلح در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است و شماری از زندانیان مفقود اند.

عطالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در تازه ترین جزییات از حمله مهاجمان بالای زندان ننگرهار گفته است که ۸ مهاجم حمله کننده بالای این زندان کشته شده و عملیات تصفیوی همچنان جریان دارد.

خوگیانی افزوده که در زندان ننگرهار یک هزار ۷۹۳ زندانی نگهداری می شد که از این میان یک هزار ۲۵ تن آنان پس از فرار از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و ۴۳۰ تن آنان از زندان نجات داده شده اند.

به گفته او از مجموع زندانیان زندان مرکزی ننگرهار شماری کشته و زخمی و یک شمار دیگر آنان مفقود اند.

سخنگوی والی ننگرهار تاکید کرده که در نتیجه انفجار موتر بمب و حمله مهاجمان ۲۹ تن شامل غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و زندانیان کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

سفر مقامات ارشد حکومتی به ننگرهار

همزمان با این فواد امان معاون سخنگوی وزات دفاع گفته است: «رییس ستاد مشترک ارتش وارد شهر جلال آباد ولایت ننگرهار شده است و اکنون عملیات پاکسازی علیه تروریست ها را به عهده دارد.»

عطاالله خوگیانی نیز تایید کرده است که بمنظور مدیریت وضعیت، معاون عمومی محابس و شماری دیگری از مقامات حکومتی وارد ننگرهار شده اند.

این همه زمانی اتقاف می افتد که حمله مهاجمان مسلح بالای زندان ولایت ننگرهار حوالی ۶:۴۰ دقیقه عصر روز گذشته پس از انفجار یک موتربمب آغاز شده بود.

واکنش ها به حمله بالای زندان ننگرهار

اما حمله بر زندان ننگرهار واکنش های گسترده ای را به همراه داشته است. حامد کرزی رییس جمهور پیشین در واکنش به این حمله ضمن محکومیت آن گفته است که حمله تروریستی در جریان آتش بس عید کار دشمنان صلح و ثبات در افغانستان است.

کرزی همچنان خواهان ادامه آتش بس شده است.

او تاکید کرده: «مردم افغانستان باید توجه جدی به اقدامات و توطئه های مغرضانه گروه های تروریستی داشته باشند، در برابر آنها با وحدت و همبستگی بایستند و برای برقراری صلح در کشور از طریق مذاکرات بین افغانستان تلاش کنند، و دخالت های خارجی از افغانستان را از بین ببرید.».

سفارت برتانیا در کابل نیز با نشر اعلامیه این حمله را محکوم کرده و گفته است که برتانیا از تلاش نیروهای امنیتی افغانستان برای نجات غیرنظامیان و بازپس گیری زندان پشتیبانی می کند.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در واکنش به این حمله ضمن محکوم کردن آن گفته است که این گونه «حملات وحشیانه» توجه و حوصله ما را برای صلح کم نمی‌کند.

عبدالله افزوده است که این گونه حملات مردم و دولت را در برابر دشمن مسنجم تر می‌سازد و تلاش‌ها برای تأمین صلح در کشور سرعت بیش‌تر می‌گیرد.

او از نهادهای امنیتی خواسته است که این حمله را به صورت همه‌جانبه بررسی کنند و جزییات آن را با مردم در میان بگذارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *