جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نوشیدن آب چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مدت طولانی است که تصور می‌شود نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت، 30-59٪ از بزرگسالان آمریکایی که قصد کاهش وزن دارند، میزان مصرف آب‌شان را افزایش می‌دهند. این مقاله توضیح می‌دهد که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند.

نوشیدن آب می‌تواند باعث شود کالری بیشتری بسوزانید

اکثر مطالعات قیدشده در ادامه، تأثیر نوشیدن ۱.۵ لیتر  آب را نشان داده‌اند.

نوشیدن آب میزان کالری که می‌سوزانید را افزایش می‌دهد، روندی که به عنوان مقدار انرژی مصرفی در حالت استراحت شناخته می‌شود.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه رایج که در حین کاهش وزن مرتکب می شویم

ثابت شده که در بزرگسالان، انرژی مصرفی در حالت استراحت طی 10 دقیقه بعد از نوشیدن آب 24 تا 30 درصد افزایش می‌یابد. این حالت مصرف انرژی حداقل 60 دقیقه طول می‌کشد.

مطالعه دیگری در مورد کودکان دارای اضافه وزن نوشیدن آب با افزایش 25 درصدی در کالری سوزانده شده در زمان استراحت برابر بود.

در یک مطالعه روی زنان دارای اضافه وزن نیز نوشیدن ۱ لیتر آب در روز طی یک دوره 12 ماهه منجر به 2 کیلوگرم کاهش وزن بیشتر شد.

مطلب مرتبط: ۵ نوشیدنی قبل خواب که به آب شدن چربی ها کمک می کنند

از آنجایی که این زنان به جز نوشیدن آب تغییری در سبک زندگی خود ایجاد نکرده بودند، این نتایج بسیار چشمگیر است.

چندین مطالعه دیگر نیز تاثیر نوشیدن آب را بر کاهش وزن اثبات کرده‌اند.

نوشیدن آب قبل از غذا باعث کاهش اشتها می‌شود

برخی افراد ادعا می‌کنند که نوشیدن آب قبل از غذا اشتها را کاهش می‌دهد. و به نظر می‌رسد که واقعیتی پشت این ادعا نیز وجود دارد.

مطالعات مربوط به بزرگسالان مسن نشان داده که نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی می‌تواند باعث کاهش 2 کیلوگرم وزن بدن طی یک دوره 12 هفته‌ای شود.

در یک مطالعه، افراد میانسال دارای اضافه وزن و چاق که قبل از هر وعده غذایی آب نوشیدند، در مقایسه با گروهی که آب نمی‌نوشیدند، 44 درصد وزن بیشتری از دست دادند.

یک مطالعه دیگر نیز نشان داد که نوشیدن آب قبل از صبحانه میزان کالری مصرفی در طول وعده غذایی را 13٪ کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: اگر می خواهید وزن کم کنید و در سلامت کامل باشید، آب بنوشید

چقدر آب باید بنوشیم؟

مطابق با مطالعات صورت گرفته، ۱ تا ۲ لیتر آب در روز برای اهداف کاهش وزن شما کافی است به ویژه اگر قبل از وعده‌های غذایی آب بنوشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان