رژیم مخصوص پوست خشک: ۱۰ بهترین ماده خوراکی که رطوبت را به پوست برمی گرداند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۲, ۱۳۹۹

پوست خشک و ترک خورده ظاهری کدر و بدون طراوت دارد. اگر استفاده موضعی از مرطوب‌کننده تاثیر کافی در بهبود پوست‌تان ندارد، بهتر است با تغییر رژیم غذایی‌تان به صورت درونی رطوبت را به پوست برگردانید. در این نوشتار با ۱۰ بهترین ماده خوراکی برای پوست‌های خشک آشنا خواهیم شد.

۱. مغزیات

مغزیات از جمله بادام، چهارمغز (گردو)، دانه کاج، پسته، بادام زمینی و فندق سرشار از اسیدهای چرب ضروری مثل امگا۳ و  پروتئین‌ها، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، سلنیوم، مس، آهن، روی، کلسیم، پتاسیم و فیبر هستند. این مواد مغذی به حفظ یکپارچگی سلولی، بهبود گردش خون و هیدراته کردن سلول‌ها کمک می‌کنند و بدین ترتیب پوست شما نرم و درخشان می‌شود.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ نکته که سالم تر غذا بخوریم

۲. رژیم مخصوص پوست خشک؛ آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین‌های C ،E ،A ، K ، اسیدهای چرب امگا۳ و فولات دارد. این مواد مغذی به ترمیم بافت‌های پوست، احیاء سلول‌های پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کنند.

۳. تخم کتان

ثابت شده‌است که تخم کتان می‌تواند سوزش پوست، کاهش آب زیر پوست و خشکی پوست را کاهش دهد و پوست را نرم و هیدراته کند.

نکته: اگر داروی رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید یا مشکلات قلبی دارید قبل از مصرف تخم کتان، با پزشک‌تان مشورت کنید.

مطلب مرتبط: ۵ نشانه که رژیم غذایی مناسبی ندارید

۴. موز

موز غنی از ویتامین‌های A، B، C، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، مس، روی، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، فسفر، فولات و فیبر غذایی است. فیبر غذایی موجود در موز به بیرون راندن سموم کمک می‌کند و اینگونه به سلول‌های پوستی طراوت می‌دهد.

۵. آلوئه‌ ورا

این گیاه سبز و گوشتی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای پوست است. می‌توانید نوشیدنی آلوئه ورا را خریداری کرده و مصرف کنید. ابدا ژل یا آب آلوئه ورای خنگی را مصرف نکنید چون سموم کشنده دارد.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که دچار کمبود روی هستید

۶. رژیم مخصوص پوست خشک؛ روغن زیتون

اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون به حفظ یکپارچگی لایه بیرونی پوست کمک و آن را هیدراته می‌کند. می‌توانید این روغن را همراه سالادتان یا به صورت موضعی استفاده کنید.

۷. ماهی

انواع ماهی فواید زیادی برای سلامتی دارند زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند، التهاب را کاهش می‌دهند و در عین حال می‌توانند رطوبت پوست را حفظ کنند. بکوشید این ماده خوراکی مغذی را مرتبا در برنامه غذایی‌تان داشته باشید.

۸. بادرنگ (خیار)

بادرنگ برای درمان پوست خشک عالی است زیرا علاوه بر مواد معدنی و ویتامین‌هایی که دارد حاوی آب فراوان هم است و بنابراین می‌تواند غذایی فوق‌العاده برای پوست باشد.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۹. رژیم مخصوص پوست خشک؛ سبزیجات برگدار

پالک (اسفناج)، کلم، کلم کالی و بروکلی همگی منابع غنی ویتامین‌های A ، B ، C و K، کلسیم، روی، منیزیم، آهن و اسید فولیک و فیبر غذایی هستند و با دفع سموم می‌توانند به نرم شدن پوست کمک کنند.

۱۰. تخم مرغ

تخم مرغ به ویژه زرده آن برای پوست خشک عالی است. این ماده خوراکی حاوی ویتامین‌های محلول در چربی است که به یکپارچگی سلول‌های پوست خشک کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: اگر روزی یک تخم مرغ بخورید، این اتفاق برای بدن تان رخ می دهد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *