استقبال خلیلزاد و یوناما از آتش بس سه روزه از سوی حکومت و طالبان

توسطفریدون حسنی

مرداد ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا امروز چهار‌شنبه (۸اسد) در توییتی نگاشته است که به نمایندگی از خود، اسکات میلر فرمانده مأموریت حمایت قاطع و نیروهای امریکایی در افغانستان و راس ویلسن شارژدافیر سفارت امریکا در کابل آرزو می کند مردم افغانستان تعطیلات مسالمت آمیز داشته باشند.

خلیلزاد افزوده:‌ «عید قربان وقت خیریه و کمک است. امید ما این است که این عید همه مردم افغانستان را در درک و احترام متقابل و یک قدم به یک صلح پایدار نزدیک کند».

او تاکید کرده که از اعلام طالبان مبنی بر آتش بس عید و اعلامیه متقابل دولت افغانستان استقبال می کند.

از سوی هم هیئت معاونیت ملل متحد (یونا) گفته است از اعلام آتش بس عید توسط طالبان و  دولت از افغانستان استقبال می کند.

یوناما تاکید کرده: «آزادی بیشتر زندانیان و کاهش خشونت اکنون باید راه را برای آغاز سریع مذاکرات درون افغانستان هموار کند.»

اعلام اتش بس سه روزه

این در حالی است که که گروه طالبان روز گذشته در اعلامیه ای به جنگجویانش دستور داده است که در سه روز عید قربان علیه نیروهای دولتی هیچ نوع حملاتی را اجرا نکنند و در ایام آتش بس به مناطق تحت کنترل دولت نروند و به نیروهای دولتی نیز اجازه ورود به ساحات تحت کنترل این گروه را ندهند.

پس از اعلام آتش بس از سوی طالبان صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی گفته است که دولت افغانستان، به هدف تامین صلح و ثبات و تحقق آرمان های دیرینه مردم تمامی تعهدات اش را درپروسه‌ی صلح انجام داده است.

صدیقی افزوده: “هیچ بهانه ای به منظور تداوم خشونت‌ها باقی نمانده است.”

او تاکید کرده ‏رییس جمهور غنی به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا آتش بس سه روزه را رعایت کنند و نیز تا زمانی که از طرف طالبان، آتش بس نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی را در برابر این گروه انجام ندهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *