مهلت ۶ روزه برای مقامات؛ اداره امور ریاست جمهوری پایان زمان ثبت دارایی مقامات را اعلان کرد

توسطفریدون حسنی

مرداد ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

اداره امور ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که فیصله‌ی کابینه در مورد ثبت دارایی‌های مقام‌های بلندرتبه‌ی دولتی به‌شمول اعضای شورای ملی از سوی شمار زیادی از مقام‌ها جدی گرفته نشده و این اداره مهلت شش روزه به این مقامات داده است.

اداره امور ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه (۷اسد) گفته است که کابینه تمام اراکین بلند رتبۀ حکومت به شمول وکلای شورای ملی را مکلف به ثبت دارایی های شان الی تاریخ ششم اسد سال جاری کرده بود اما این معیاد معین شده از سوی تعداد کثیری از اراکین حکومت جدی گرفته نشده و تا اکنون به ثبت دارایی های شان نپرداخته اند.

اداره امور از آنعده از اراکین حکومتی که دارایی های شان را ثبت نکرده اند خواسته است که الی روز دوشنبه ۱۳ اسد سال روان دارایی های شان را در ریاست ثبت دارایی های ریاست عمومی اداره امور به ثبت برسانند.  این اداره تاکید کرده: «ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری مصمم است تا پس از ختم این معیاد ذکره شده، اسامی تمام اراکین حکومتی را که دارای هایی شان ثبت نگردیده است، به نشر بسپارد.»

ثبت دارای مقامات حکومتی

این در حالی است که حکومت در جلسه کابینه به تاریخ ۱۶ سرطان والیان، اعضای شورای ملی و کارمندان بلندرتبه‌ی دولتی را مکلف کرده بود که طی سه هفته‌ی آینده دارایی‌های‌شان را ثبت کنند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری گفته بود که در این جلسه به وزارت مالیه هدایت داده شده است که در صورت عدم تکمیل روند ثبت دارایی‌های مقام‌های بلندرتبه‌ی دولتی، معاشات آنها را قطع کند.

به گفته‌ی صدیقی، کابینه همچنان به ادارات مربوطه هدایت داده است که در قسمت تثبیت دارایی‌ها در مراحل بعدی نیز اقدام کنند.

ثبت دارایی‌های مقام‌های بلندرتبه‌ی دولتی در زمان ریاست‌جمهوری حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین آغاز شد.

براساس قانون اساسی افغانستان، دارایی‌های مقام‌های دولتی در این کشور در آغاز و انجام مأموریت‌شان ثبت می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *