جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

برگزاری نشست چهارجانبه؛ وزرای خارجه افغانستان، پاکستان، چین و نیپال بر آتش‌بس در افغانستان تاکید کردند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که وزرای خارجه کشور های چین، پاکستان و نیپال، در نشست چهارجانبه‌ای، خواهان برقراری آتش‌بس در افغانستان شده اند.

گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه گفته در این نشست چهارجانبه که عصر روز گذشته دوشنبه (۶اسد) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شده بود روی همکاری‌های صحی، گسترش همکاری های منطقوی و تأمین آتش‌بس بشردوستانه در افغانستان تاکید شد.

هیواد افزوده که وزیران خارجه‌ی چهار کشور، با درنظرداشت قطع‌نامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مبارزه‌ی موثر و رسیدگی کمک‌ها برای آسیب‌دیدگان ناشی ویروس کرونا تأمین آتش‌بس در افغانستان را یک شرط اساسی و ضروری خوانده است.

به گفته او وزیران خارجه‌ی چهار کشور، از گروه طالبان خواسته اند تا هر چه زودتر، با حکومت افغانستان وارد مذاکرات مستقیم شود.

سخن‌گوی وزارت خارجه، گفته است که در این نشست، وزیر خارجه‌ی چین، تأکید کرده که در صورت تهیه‌ی واکسین کرونا، افغانستان در اولویت قرار خواهد داشت.

افزایش خشونت ها در آستانه گفتگوهای بین الافغانی

این در حالی است که در آستانه گفتگوهای بین الافغانی صلح خشونت ها افزایش یافته است و هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان روز گذشته با نشر گزارش ۶ ماه نخست سال جاری میلادی گفته است که در این شش ماه با وجود کاهش ۱۳درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته میلادی یک هزار ۲۸۲ غیرنظامی کشته و دو هزار ۱۷۶ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

یوناما در گزارش خود تاکید کرده این کاهش ۱۳ درصدی به دلیل کاهش حملات شاخه خراسان داعش و حملات هوایی نیروهای بین المللی است اما تلفات غیرنظامیان از سوی طالبان و نیروهای طرفدار دولت افزایش داشته است.

اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در واکنش به گزارش یوناما نیز تایید کرده است که که میزان خشونت‌ها در افغانستان «بسیار بلند» است.

او تاکید کرده که خشونت‌ها باید کاهش یابند تا فرصتی برای یک صلح پایدار ایجاد شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان