جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
20 بازدید

اینکه فرزند چندم خانواده هستید، روی شخصیت شما تاثیر دارد

خواندن 3 دقیقه
2.3
(3)

لابد قبلا شنیده‌اید که بزرگ‌ترین فرزند خانواده مسئولیت‌پذیر است، و تک‌فرزندها به احتمال زیاد آدم‌هایی خودخواه هستند. آیا اینها صرفاً کلیشه هستند یا واقعا ترتیب تولد ما می‌تواند روی شکل‌گیری شخصیت ما تاثیرگذار باشد؟

نظریه ترتیب تولد در اواخر دهه 1920 با آلفرد آدلر، دوست و همكار زیگموند فروید آغاز شد. آدلر معتقد بود اینکه فرزند چندم خانواده باشید، بر شخصیت شما تأثیر می‌گذارد:

* فرزند اول. به گفته آدلر، فرزند اول معمولا محافظه‌کار، قدرت محور و مستعد رهبری است. از آنجایی که آنها غالبا مسئولیت خواهر و برادرهای کوچک‌تر خود را بر عهده می‌گیرند، دلسوز بار می‌آیند، تمایل بیشتری به پدر و مادر شدن دارند و اهل نوآوری هستند.

مطلب مرتبط: فصل تولد چه تاثیری بر شخصیت آدم ها دارد؟

* فرزند دوم (فرزندان وسط). از آنجایی که برادر یا خواهر بزرگتر برای فرزند دوم “تعیین‌کننده سرعت پیشرفت” است، آنها اغلب برای کسب برتری نسبت به خواهر و برادر بزرگتر خود تلاش می‌کنند. سرعت پیشرفت آنها بالاست. بچه‌های وسط خانواده اغلب جاه‌طلب اما به ندرت خودخواه هستند. آنها همچنین به احتمال زیاد اهداف غیر منطقی زیادی را برای خود تعیین می‌کنند.

مطلب مرتبط: این ۵ جمله را هرگز به فرزندتان نگویید

* کوچک‌ترین فرزند. کوچک‌ترین فرزند معمولا از والدین و حتی خواهر و برادرهای بزرگتر توجه زیادی می‌بیند. به همین دلیل ممکن است استقلال و تجربه کمتری از بقیه داشته باشد. اما معمولاً بسیار انگیزه دارد تا از خواهران و برادران بزرگ‌تر خود پیشی بگیرد. آنها خیلی اوقات به موفقیت بزرگی می‌رسند و در رشته انتخابی‌شان شناخته‌شده هستند. فرزندان آخر تبدیل به سریعترین ورزشکاران، بهترین نوازندگان یا بااستعدادترین هنرمندان می‌شوند. و بسيار معاشرتی هستند، گرچه احتمالاً نسبت به فرزندان بزرگ‌تر، بي‌مسئولیت‌تر و بازیگوش‌تر هستند.

مطلب مرتبط: گروه خونی شما چه چیزهایی از شخصیت تان می گوید؟

* تک فرزند. او بدون هرگونه خواهر و برادری که رقیبش باشد، اغلب با پدر خود رقابت می‌کند. تک‌فرزندها محبت زیادی از والدین‌شان می‌بینند و توقع همین‌قدر توجه را از دیگران دارند. بنابراین وابستگی و خودمحوری از خصوصیات برجسته این سبک زندگی است. تک‌فرزندان اغلب در تعامل با همسالان‌شان مشکل دارند. بسیاری از کودکانی که خواهر و برادر ندارند، کمال‌گرا می‌شوند و تمایل زیادی برای رسیدن به هدف‌شان دارند، هر چقدر هم که آن هدف دشوار باشد.

کلام پایانی

باید بپذیریم که نتایج مطالعات صورت‌گرفته در این زمینه، نادرستی‌هایی را به همراه دارد. در حالی که ترتیب تولد ممکن است بر شخصیت شما تاثیر داشته باشد، نباید فراموش کنیم که روابط والدین و فرزند و تربیتی که فرزندان در خانه دریافت می‌کنند، از اهمیت بسیار بالایی در شکل گرفتن شخصیت‌شان دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان