۱۰ نشانه که کودک تان بسیار باهوش است

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱, ۱۳۹۹

همه ما دوست داریم فرزندانی بسیار باهوش داشته باشیم، اینطور نیست؟ شناخت میزان هوش فرزندمان کلیدی برای توسعه بیشتر آن است. والدین می‌توانند با مشاهده این نشانه‌‌ها در فرزندشان سطح هوش او را قضاوت کنند.

اگر فرزندتان جزو باهوش‌ترین‌هاست، درهمان سال‌های اولیه زندگی‌اش متوجه نشانه‌هایی در او خواهید شد.

۱. مهارتهای گفتاری

کودکان معمولا از ۱۲ ماهگی گفتن اولین کلمات را شروع می‌کنند، اما اگر فرزندتان ساخت جمله را قبل از ۱۴ ماهگی شروع کرد، معلوم می‌شود که بسیار باهوش است.

۲. توانایی احساسی

کودکانی که بسیار باهوش هستند به لحاظ احساسی هم آگاهی زیادی دارند به این معنا که احساسات مثبت و منفی را خوب حس می‌کنند. به ارتباط کودک‌تان با آدم‌ها و حیوانات خانگی دقت کنید.

مطلب مرتبط: چرا کودکان تکرار را دوست دارند

۳. هوشیاری

کودک در زمان بیداری مدام به پیرامون خود و آدم‌ها نگاه می‌کند. کودک باهوش معمولا با آدم‌ها تماس چشمی دارد و انگار که با آنها حرف می‌زند. چنین کودکی به صداها و رفتارها واکنش نشان می‌دهد.

۴. پیشرفت سریع

آیا کودک‌تان زودتر از زمان معمولا مهارت‌ها را یاد می‌گیرد؟ آیا گرفتن چیزها را در دستش، نشستن یا مهارت‌های دیگر را زودتر از سن نرمال یاد گرفته‌است؟ در این صورت کودک بسیار باهوشی در خانه دارید!

۵. ترجیح تنهایی

کودکان باهوش، در تنهایی خودشان هم خوشحالند. آنها با نقاشی، پازل یا اسباب‌بازی‌ خودشان را سرگرم می‌کنند. در واقع آنها توانایی سرگرم کردن خودشان را دارند.

مطلب مرتبط: ۸ ویژگی پدر و مادرهای موفق

۶. کله‌شقی

شاید این ویژگی خوشایند نباشد اما یک کودک کله‌شق می‌کوشد با شما مذاکره کند تا به آنچه می‌خواهد دست پیدا کند؛ این نشانه‌ای از هوش بالای اوست.

۷. تمرکز بالا

کودکان معمولا دامنه توجه کوتاهی دارند و خیلی زود حواس‌شان پرت می‌شود. آنها معمولا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی یک کار خاص تمرکز می‌کنند. اما کودکی که هوش زیادی دارد می‌تواند مدت زمانی بیشتری را روی یک کار تمرکز کند.

۸. کنجکاوی

اگر کودک‌تان همیشه سعی می‌کند چیزهایی را در پیرامونش کشف کند و مدام سوال می‌پرسد، به احتمال زیاد هوش او فراتر از حد نرمال است.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

۹. حلال مشکلات

کودک باهوش به آسانی تسلیم نمی‌شود. او برای مشکلاتی که پیش می‌آید راه‌حل پیدا می‌کند حتی اگر آن راه‌حل غیرعادی باشد. دستش به جعبه شیرینی نمی‌رسد؟ ببینید از چه راهی برای حل این مشکل استفاده می‌کند!

۱۰. شنیدن زبان‌های مختلف

اگر شما و همسرتان چند زبانه هستید سعی کنید با فرزندتان هم به زبان‌های مختلف حرف بزنید. به این ترتیب فرایند پیشرفت مغز کودک‌تان سریع‌تر خواهد بود آن هم بدون این‌که زحمت زیادی بکشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 61

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *