جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سفر معین سیاسی وزارت خارجه ایران به افغانستان؛ عراقچی با اتمر دیدار کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 وزارت خارجه اعلام کرده است که به تعقیب سفر اخیر محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه به تهران سید عباس عراقچی، معین سیاسی وزارت خارجه ایران در راس یک هیئت عالیرتبه وارد کابل شده است.

وزارت خارجه امروز پنجشنبه (۲۶سرطان) گفته است که هیئت عالی رتبه ایران بعد از ظهر روز گذشته وراد کابل شده و شام آن روز با آقای اتمر دیدار کرده است.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که این هیئت دیپلماتیک ایران ضمن پیگیری تصامیم و فیصله های که در جریان سفر هیئت افغانستان به تهران صورت گرفته بود، در اجلاس مشترک کمیته های اقتصادی، ترانزیت و دفاعی – امنیتی نیز اشتراک خواهد کرد.

به گفته وزارت خارجه همچنان قرار است که در جریان این سفر افغانستان و ایران در مورد زمان بندی نهایی سازی موافقت نامه تنظیم استخدام و اعزام کارگران افغان به ایران و تجدید قرارداد کمیساران سرحدی در مطابقت به نیازها و همکاری سرحدی دو طرف در شرایط امروز که مسوده های آن در سفر هیئت افغانستان به تهران به جانب ایران سپرده شده بود تفاهم کنند.

این وزارت اضافه کرده که در این سفر هیئت ایرانی قرار است روی اتخاذ تدابیر به هدف جلوگیری از تكرار حوادث ناگوار و تردد غیرقانونی در سرحد میان دو کشور و همچنان قانونمند سازی حضور شهروندان افغان مقیم ایران نیز گفتگو شود.

این سفر معاون وزارت خارجه ایران به افغانستان در حالی صورت گرفته است که پیش از این حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان پس از دو رویداد خونین کارجویان افغان در خاک ایران به تاریخ ۱ سرطان در رأس یک هیئت بلند پایه سیاسی، اقتصادی، امنیتی در سفر دو روزه به ایران رفته بود و در دیدار های جداگانه با مقامات ایرانی برای قانونی سازی مهاجرین افغان در ایران، جلوگیری از قاچاق انسان و کالا در سرحد میان دوکشور و سایر موارد به توافقاتی نیز دست یافته بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان