جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ارسال سومین کشتی محموله صادراتی افغانستان از بندر چابهار به هند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 اداره ترانسپورت اعلام کرده است که سومین کشتی اموال ترانزیتی کالاهای افغانستان از طریق بندر چابهار به سمت بنادر هندوستان حرکت کرده است.

اداره ترانسپورت امروز پنجشنبه (۲۶سرطان) گفته است که به اساس تفاهم‌نامه سه جانبه چابهار میان هندوستان، افغانستان و ایران در جریان ماه سرطان سال جاری در راستای اجرایی شدن این توافق‌نامه یک کشتی برای انتقال کانتینرهای حامل محصولات ترانزیتی افغانستان وارد بندر شهید بهشتی چابهار و ازاین بندر به مقصد هندوستان حرکت می کند.

این اداره افزوده که بامداد روز سه‌شنبه گذشته کشتی «اینتر سیدنی» با حدود ۷۰ «تی ای یو» کانتینر معمولی و یخچالی حامل محموله های ترانزیتی از بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بنادر موندرا و ناواشیوا هند حرکت کرده است.

بر اساس معلومات اداره ترانسپورت در سال های اخیر صادرات کالای هند به افغانستان از طریق بندر چابهار انجام می شود. در همین حال محموله‌های صادراتی میوه های خشک و کالای فاسد شدنی افغانستان از این بندر به هند ارسال شده است.

به گفته این اداره ارسال محموله‌های صرفا ترانزیتی افغانستان در راستای توافق نامه سه جانبه هند، افغانستان و ایران بی سابقه است.

اولین کشتی صرفا محصولات صادراتی افغانستان به هند

اولین محموله صرفا ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار به هند حامل ۷۶ تی آی یو کانتینر حامل میوه های خشک افغانستان به تاریخ ۱۰ سرطان و دومین کشتی آن به تاریخ ۱۵ سرطان از طریق بندر چابهار ایران به هند صادر شده است.

این درحالی است که گندم کمکی هند به افغانستان در حال انتقال از طریق بندر چابهار به افغانستان است و تاکنون ۵ محموله و کشتی حامل این گندم از بندر چابهار به افغانستان منتقل شده و نیز قرار است ششمین محموله این گندم به حجم ۷۵ هزار تن پس از بارگیری در هند، در جریان هفته جاری به بندر چابهار برسد.

این در حالی است که وزارت خارجۀ پاکستان به تاریخ ۲۳ سرطان اعلام کرده بود که بر اساس «درخواست ویژه» حکومت افغانستان و پس از تطبیق پروتوکل در رابطه به جلوگیری از گسترش کروناویروس، بندر واگه را برای تسهیل تجارت میان هند و افغانستان به تاریخ ۱۵ جولای (روز  گذشته) باز می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان