وزارت صحت فیس تشخیص ویروس کرونا در شفاخانه های خصوصی را تعیین کرد

توسطفریدون حسنی

تیر ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۶, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که فیس تشخیص ویروس کرونا یا معاینه (پی سی آر) در شفاخانه های خصوصی ۴ هزار ۵۰۰ افغانی تعیین شده است.

وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه (۲۵سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که برای مراکز صحی خصوصی که اجازه فعالیت تشخیص ویروس کرونا را دارند برای هر معاینه «پی سی آر» ۴ هزار و ۵۰۰ افغانی فیس تعیین شده است.

این وزارت تاکید کرده که  این مراکز صحی خصوصی که اجازه تشخیص ویروس کرونا را دارند مطابق با لایحه تعیین شده از بیماران فیس اخذ نمایند و اضافه ستانی نکنند.

وزارت صحتت همچنان هشدار داده است که در صورت اضافه ستانی و تخلف در اخذ فیس از سوی مراکز صحی خصوصی با آنان برخورد قانونی صورت خواهند گرفت.

اجازه فعالیت سکتور خصوصی در تشخیص کرونا

همزمان با فزایش ویروس کرونا و اعلام بسیج عمومی وزارت صحت به تاریخ ۲۲ جوزا اعلام کرد که سکتور خصوصی اجازه دارد از این پس در تشخیص و تداوی کرونا سهم گیرد و دیگر نیاز نیست شفاخانه های خصوصی مبتلایان کرونا تحت نام محرقه تحت مداوا قرار دهد.

در آن زمان وزارت صحت گفته بود که سکتور خصوصی نباید از تست سریع کرونا برای تشخیص مریضان کرونا استفاده کنند تا ضرر اقتصادی  به مردم وارد نشود.

وزارت صحت همچنان فعالیت های شفاخانه های خصوصی ای در بخش مبارزه با  کرونا را مشروط به  شرایط تعیین شده از سوی این وزارت و تیم نظارتی آن کرده بود.

این در حالی است که شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۴ هزار ۹۹۴ تن رسیده که از این میان یک هزار ۹۴ تن جانباخته و نیز ۲۲ هزار ۴۵۶ تن دیگر بهبود یافته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *