جان باختن ۲۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در افغانستان

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۴, ۱۳۹۹

 وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ مورد تازه ابتلا به کرونا شناسایی شده و ۲۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته است.

وزارت صحت امروز سه‌شنبه (۲۴سرطان) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۷ نمونه مشکوک به ویروس کرونا در سراسر کشور مورد ازمایش قرار گرفته که از این میان ۱۳۵ مورد آن مثبت شناسایی شده است.

این وزارت افزوده که موارد ابتلای تازه شامل ۵۱ نفر در کابل، ۳۷ نفر در هرات، ۱۶ نفر در غور، ۹-۹ نفر در لوگر و بلخ، ۴ نفر در قندز، ۳-۳ نفر در بغلان و لغمان، ۲ نفر در تخار و ۱ نفر در کنر می شود.

به گفته وزارت صحت با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۴ هزار ۷۴۰ تن رسیده است.

وزارت صحت تاکید کرده که در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته که شمار مجموعی جانباختگان به یک هزار ۶۲ تن رسیده و نیز در عین زمان ۲۷۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان به ۲۱ هزار ۴۵۴ تن رسیده است.

نگرانی ها از گسترش دوباره ویروس کرونا

بر اساس آمارهای وزارت صحت شیوع ویروس کرونا در افغانستان از چند هفته بدینسو کاهش چشمگیری یافته است اما مسوولان در وزارت صحت عامه با وجود بی توجهی مردم به تدابیر صحی افزایش دوباره این ویروس در جامعه نگران اند.

اکمل سمسور روز گذشته در نشست خبری با اشاره به بی توجهی مردم در مورد شیوع ویروس کرونا از شهروندان خواست در عید قربان اشتباه عید فطر را تکرار نکنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *