جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۵ نشانه که رژیم غذایی مناسبی ندارید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بدن ما سعی می‌کند به شیوه‌های مختلف با ما ارتباط برقرار کند. داشتن یک رژیم متعادل از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یکی از موثرترین راه‌ها برای رساندن ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. در صورتی که رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، بدن‌تان واکنش‌های متفاوتی نشان خواهد داد. بسیار مهم است که مراقب نشانه‌هایی که بدن‌تان ارائه می‌دهد، باشید. در این نوشتار ۵ نشانه می‌بینید که بدن‌تان سعی دارد بگوید رژیم غذایی مناسبی ندارید.

۱. کم شدن حجم موها

کم شدن حجم مو معمولاً با کمبود آهن مرتبط است. آهن نقش مهمی در بدن دارد زیرا باعث تولید گلبول‌های قرمز می‌شود که وظیفه حمل اکسیژن را در خون بر عهده دارند. بنابراین کمبود آهن ممکن است منجر به کم شدن حجم موها شود. افزودن سبزیجات برگ سبز و حبوبات به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند از شر این مشکل خلاص شوید.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش خانگی درمان ریزش مو

۲. بوی بد دهان

بوی بد دهان معمولاً از طریق یک فرایند متابولیک معروف به کتوزیس رخ می‌دهد. هنگامی که بدن ما گلوکز کافی برای انرژی نداشته باشد، چربی‌های ذخیره‌شده را می‌سوزاند که منجر به تشکیل اسیدهای معروف به کتون می‌شود. افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند، بوی دهان‌شان به دلیل بالا بودن سطح کتون بد است.

مطلب مرتبط: بوی بدن دهان؛ علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

۳. یبوست

عدم نوشیدن آب کافی ممکن است منجر به یبوست شود. فیبر و آب برای حرکت سالم روده اهمیت زیادی دارند. از این رو، همیشه توصیه می‌شود سبزیجات، مغزها و غذاهای سرشار از فیبر را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۴. ترک گوشه لب

بریدگی و ترک‌هایی که معمولاً در گوشه‌های دهان رخ می‌دهد به دلیل کمبود آهن است. عفونتهای قارچی و باکتریایی نیز می‌توانند به همین حالت منجر شوند. برای درمان آن می‌توانید از وازلین استفاده کنید.

۵. پوست ناسالم

پوست شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی‌تان بگوید. رژیم غذایی نامناسب می‌تواند منجر به بروز جوش و آکنه شود. لکه‌های سفید روی پوست هم احتمالاً به دلیل کمبود کلسیم در بدن هستند.

مطلب مرتبط: ۱۲ ماده غذایی که برای پوست‌تان مفید هستند

به این ترتیب، اگر با هر یک از این مشکلات روبرو هستید، وقت آن است که با افزودن غذاهای سالم و مواد مغذی سالم به رژیم غذایی‌تان، به سوی بدنی سالم‌تر حرکت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان