جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جنجال نان خشک؛ شهرداری کابل: ۱۱۷ میلیون قرص نان درشهر کابل توزیع شده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 به ادامه جنجال ها در باره چگونگی روند توزیع نان خشک در جریان قرنطین در شهر کابل شهرداری کابل می گوبد در جریان ۴۰ روز، ۱۱۷ میلیون قرص نان، برای ۳۱۱ هزار ۳۲۰ خانواده مستحق در کابل توزیع شده است.

نعمت الله بارکزی سخنگوی شهرداری کابل امروز شنبه (۲۱سرطان) در نشست مشتترک خبری با سخنگوی وزارت مالیه ورییس تدارکات شهرداری کابل گفت ارقام نشان می دهد که در طبخ ۱۱۷ میلیون نان خشک، به گونه مجموعی ۳۰ هزار ۵۶۲ تن آرد به مصرف رسیده که از این جمله تا اکنون امور مالی ۲۰ هزار ۶۵۳ تن آرد آن که بالغ بر بیش از ۸۴۷ میلیون و۴۵۹ هزار افغانی می شود، تصفیه شده است.

بارکزی افزود که اسناد مصرفی هزار ۹۰۹ تن آرد دیگر در حال پروسس قرار دارد و پس از تکمیل شدن آن، شهرداری کابل به گونه مشخص، مصرف مجموعی پول توزیع نان خشک برای مستحقین در شهر کابل را اعلام می نماید.

در همین حال، شهریار فهیم رییس تدارکات شهر داری کابل گفت که مطابق فیصله رهبری حکومت به هدف توزیع نان خشک به مستحقین در شهر کابل، مسوولیت ها طی یک تفاهمنامه با چهار اداره از جمله اداره تدارکات ملی، شهرداری کابل، اتحادیه مواد ارتزاقی و اتحادیه خبازان امضا شده بود که از این میان شهرداری کابل مسوولیت تطبیق وهماهنگی توزیع نان خشک را برعهده گرفت.

او با تأکید بر این مطابق تفاهمنامه برای تهیه نان خشک، آرد قزاقی درجه اول در نظر گرفته شده بود، افزود: مطابق تفاهمنامه، خبازان مکلف بودند که از یک بوجی آرد ۵۰ کیلویی قزاقی، ۱۹۲ قرص نان به مستحقیق توزیع کنند و۳۴ درصد آرد باقی مانده از هربوری، برای مصارف خباز در نظر گرفته شده بود.

از سوی هم شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه در این نشست گفت که وزارت مالیه به گونه مشخص برای تهیه وطبخ نان خشک به مستحقین شهر کابل، بیش از ۱ میلیارد و۲۴۰ میلیون افغانی تخصیص داده بود و این پول در اختیار شهرداری کابل قرار داده شده است.

اختلاس در توزیع نان

پس از آن که روزنامه هشت صبح امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد که در یک پژوهش تازه دریافته است که بیش‌تر از ۸۰۰ میلیون افغانی از پول اختصاص یافته به خاطر توزیع نان خشک در شهر کابل، از سوی مسوولان شهرداری، اتحادیه‌ی مواد ارتزاقی و خبازان شهر کابل اختلاس و زیر نام دست‌مزد حیف‌ومیل شده است، سخنگوی شهرداری کابل گفت: «گزارش ره خودم خواندم کاملا اشتباه است بدون مدرک واهی است حتی در ارقام خورد هم مشکل داره او ۸۰۰ میلیون را ما کاملا رد می کنیم».

او تاکید کرد: «تا حال بابت خریداری آرد ۸۰۰ میلیون پول پرداخت شده و یک مقدار آن در پروسس است چگونه امکان داره که ۸۰۰ میلیون آنجا اختلاس هم شده باشد. شما ۸۰۰ میلیون را پرداخت نکرده باشید ۸۰۰ میلیون انجا اختلاس شده باشد یک پیش داوری عجولانه است.»

سخنگوی شهرداری کابل خاطرنشان کرد که هیچ نوع مدرک مبنی بر اختلاس وجود ندارد.

کاهش ۱۰ میلیاردی عواید

در همین حال سخنگوی وزارت مالیه در پاسخ بر برآیند اقتصادی ویروس کرونا در مورد عواید گفت در بخش گمرکات نسبت به سال گذشته به دلیل مسدود شدن سرحدات ۱۰ میلیارد کاهش آمده است.

او تاکید کرد که هنوز هم تمام بنادر به صورت عادی فعالیت نمی کند و واردات کشور کاهش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان