جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ثبت ۲۴۹ قضیه خشونت علیه زنان در جریان قرنطین در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 دادستانی کل اعلام کرده است که ۲۴۹ مورد قضیه لت‌وکوب زنان در روزهای قرنطین در افغانستان به ثبت رسیده است.

سینا شنا منصور، معاون دادستانی کل در امور منع خشونت علیه زنان و تخلفات کودکان، امروز پنجشنبه (۵سرطان) در نشست مشترک خبری با سخنگوی دادستانی کل گفت؛ از آغاز ماه قوس سال گذشته تا اکنون یک هزار و ۱۷۳ مورد خشونت علیه زنان در دادستانی کل ثبت و بررسی شده است.

خانم شنا منصور افزود که از این میان تنها ۲۴۹ مورد آن لت‌وکوب زنان در دوره قرنطین بوده که در محیط خانواده‌ها اتفاق افتاده است.

او تاکید کرد که همچنان در شش ماه اخیر ۸۳۲ مورد تخلفات کودکان نیز در اداره دادستانی کل به ثبت رسیده است.

در همین حال جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی نیز در این نشست خبری گفت که قضایای ثبت شده خشونت علیه زنان در شش ماه اخیر شامل تجاوز جنسی، لت‌وکوب، آزار و اذیت، نکاح اجباری، ممانعت از حق ازدواج، ازدواج زیر سن، انزوای اجباری، منع تصرف در ارث و اموال و برخی از موار دیگر می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد که از این میان، یک هزار و ۱۷۳ قضیه خشونت علیه زنان کابل با ۳۳۹ مورد در صدر فهرست و هرات با ثبت ۹۴ قضیه در جایگاه دوم ولایت دایکندی با ثبت ۶۷ مورد در جایگاه سوم قرار دارد.

به گفته او ولایت‌های‌ تخار، ننگرهار و بلخ به ترتیب از جمله ولایت‌های اند که در آن بیشترین رویدادهای خشونت علیه زنان ثبت شده است.

رسولی خاطرنشان کرد که از مجموع خشونت های ثبت شده علیه زنان ۵۴۸ مورد لت‌وکوب، ۱۴۱ مورد آزار و اذیت زنان و ۱۲۱ مورد تجاوز جنسی از جمله مواردی اند که دارای بیشترین شکایت بوده است.

ایجاد دادستانی منع آزار و اذیت جنسی

جمشید رسولی در ادامه گفت که این اداره برای منع آزار و اذیت در اداره‌های عامه و خصوصی، یک بخش ویژه‌ای را در دادستانی کل تحت نام «سارنوالی منع آزار و اذیت جنسی» ایجاد کرده تا به نگرانی‌های مردم پیرامون این موضوع رسیدگی صورت گیرد.

رسولی ادامه داد که کار تشکیلاتی این بخش تکمیل شده و قرار است این بخش به زودترین فرصت به فعالیت آغاز کند.

سخنگوی دادستانی کل با اشاره به حضور زنان در این اداره گفت که حضور زنان در نهادهای قضایی نیز به بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته و در جریان سال‌های گذشته دادستان‌های زن تنها در شش یا هفت ولایت حضور داشتند که اکنون به همه ولایات ها حضور دارند و نیز ساختار دادستانی مبارزه با خشونت علیه زنان نیز از هشت ولایت به ۳۴ ولایت گسترش یافته است.

از سوی هم سینا شنا منصور، معاون دادستانی کل در امور منع خشونت علیه زنان با شاره به حضور زنان در دادستانی کل تاکید کرده که بالا تر از ۲۰ درصد کارمندان دادستانی را زنان تشکیل می دهد ۱۳ریاست در اداره دادستانی تحت ریاست خانم‌ها قرار دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان