یوگا، سفری دل انگیز برای روح و جسم

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۷, ۱۳۹۹

 یوگا حدود 3000 سال قبل از میلاد در هند شروع شد. این ورزش به عنوان راهی برای دستیابی به هماهنگی بین قلب و روح توسعه یافت. روزانه دست کم ۱۵ دقیقه یوگا، مزایای زیادی برای سلامتی‌تان خواهد داشت.

۱. افزایش انعطاف‌پذیری و استقامت. انجام یوگا به طور روزانه به تقویت و سفت شدن عضلات بدن کمک می‌کند. به علاوه پوزهای آن سبب افزایش انعطاف‌پذیری بدن‌ نیز می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۹ مورد از محبوب‌ترین سبک‌های یوگا

۲. بهبود تناسب اندام. در یوگا با استفاده از وزن بدن خودتان تمریناتی بسیار کامل و بدون خطر انجام می‌دهید. این رشته تمرینات کاردیو و قدرتی را با هم دارد. از همه بهتر اینکه می‌توانید آن را در خانه انجام بدهید.

۳. کاهش وزن. حرکات ساده یوگا باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و به سوزاندن چربی کمک می‌کنند. یوگا روزانه همچنین می‌تواند به تعادل هورمونی بدن کمک کرده و به نوبه خود سبب نرمال شدن وزن بدن شود.

مطلب مرتبط: ۱۱ نشانه عدم تعادل هورمونی که هر زنی باید بداند

۴. افزایش سطح انرژی. یوگا، (حتی چند دقیقه در روز) باعث افزایش انرژی خواهد شد و شما را برای مدت طولانی پرطراوت نگه می‌دارد. یوگا هم‌نیروبخشی منحصر به فردی بین بدن و نفس دارد، بنابراین برای زمانی که ذخایر شما کم باشد، عالی است.

۵. کاهش استرس. ثابت شده که یوگا برای از بین بردن استرس عالی است. حتی کوتاه‌ترین تمرین یوگا باید از 3 عنصر تشکیل شود: پوزها (حرکات یوگا)، تنفس و مراقبه. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که هر سه عنصر را تمرین می‌کنند، ضربان قلب پایین‌تر را تجربه می‌کنند و بنابراین بدن می‌تواند راحت‌تر به استرس واکنش نشان دهد.

مطلب مرتبط: ۷ راه موثر مقابله با استرس فیزیکی و عاطفی

۶. تنفس بهتر. در حین تمرین یوگا عمیق و آرام نفس کشیدن را یاد می‌گیریم. در یوگا نفس کشیدن از عمق شکم تا ریه‌ها را یاد می‌گیریم. به این ترتیب حتی حجم ریه‌ها افزایش می‌یابند. کاهش استرس هم از دیگر مزایای این نوع تنفس است.

۷. خلق و خوی بهتر. مطالعات نشان می‌دهند که انجام تمرینات یوگا به طور منظم منجر به بالا رفتن سطح هورمون سروتونین (نوعی هورمون حس خوب) می‌شود!

مطلب مرتبط: چطور از هورمون ها برای بهبود خلق و خو استفاده کنیم

۸. بهبود تفکر و تمرکز. بالاتر گفتیم که یوگا چگونه سبب می‌شود که روی تنفس‌تان تمرکز کنید. همین روند آرام کردن تنفس و ذهن ما به شما کمک می‌کند احساس آرامش و در نتیجه ثبات روحی بیشتری داشته باشید. مدیتیشن نیز، چند دقیقه در روز (بعد از تمرین یوگا) می‌تواند منجر به افزایش تمرکز در طول روز شود.

۹. عمر طولانی‌تر. تمام فوایدی که در این نوشتار قید شد، سال‌های ارزشمندی را به زندگی شما اضافه می‌کنند. به علاوه یوگا سبب کاهش سرعت تنفس می‌شود که مستقیماً با طول عمر بیشتر در ارتباط است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *