ثبت ۳۱۰ مورد تازه؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته اند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که ۲۴ ساعت گذشته از میان ۸۸۹ مورد مشکوک بررسی شده در لابراتوار های این وزارت نتیجه‌ی آزمایش ۳۱۰ مورد آن مثبت بوده است.

وزارت صحت عامه امروز یک شنبه (۲سرطان) گفته است که این موارد تازه شامل ۱۶۶ مورد در کابل، ۳۷ مورد در قندهار، ۲۲ مورد بغلان، ۲۱ مورد در قندز، ۱۱ مورد در بدخشان،  در هلمند و تخار هر یک ۹ مورد، ۷ مورد در میدان وردک و ۶ مودر در زابل می شود.

براساس اعلان وزارت صحت بامیان و کنر هر کدام ۵ مورد، غور، پروان و ننگرهار هر کدام ۳ مورد،‌ لوگر ۲ مورد و یک مورد نیز در ولایت پکتیا شامل مواردی است که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

به گفته وزارت صحت با ثبت این موارد تازه شمار مجموعی مبتلایان در افغانستان به ۲۹ هزار ۱۴۳ تن رسیده است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۷ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به هشت‌هزار و ۸۴۱ نفر رسیده و نیز در عین زمان ۱۲ فرد مبتلا به کرونا جانباخته که شمار مجموعی جانباختگان ویروس کرونا نیز به ۵۹۸ نفر رسیده است.

افزایش با کاهش شیوع ویروس کرونا در افغانستان؟

هر چند آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه در چند روز گذشته کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان را نشان می دهد و سرپرست وزارت صحت عامه نیز روز گذشته در نشست خبری گفت شیوع ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است اما با وجود افزایش مرگ و میر در کشور برخی از شهروندان معتقد اند که شیوع ویروس کرونا در کشور در حد بالای قرار دارد و آمارهای ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه دقیق نیست.

 آغاز روند توزیع دوا و تجهیزات طبی کمک شده به ولایت ها

همزمان با این وزارت صحت عامه روز گذشته روند توزیع دوا و تجهیزات طبی که از سوی کشورهای کمک کننده به دولت افغانستان مساعدت شده به تمام ولایت ها را آغاز کرد.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت هدف از توزیع این کمک‌های طبی را تجهیز مراکز صحی به گونه عادلانه در تمام ولایات کشور، رسید‌گی به بیماران کرونا و حفاظت از جان کارمندان صحی عنوان کرده به کشور های کمک کننده اطمینان داده که این کمک‌ها به گونه مساویانه و شفاف در مراکز صحی توزیع خواهد شد.

سرپرست وزارت صحت افزوده در مرحله نخست توزیع، مقدار 70 تن دوا و تجهیزات به 16 ولایت و پنج شفاخانه کابل فرستاده می‌شود و در مرحله بعد، ولایات باقی مانده اکمال می شود و نیز تاکید کرده که قرار است چند شفاخانه مهم در کابل با سیستم اکسیجن عیار شود تا چالش‌های کمبود اکسیجن در شفاخانه‌ها مرفوع و زمینه تولید اکسیجن در خود شفاخانه نیز مهیا شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *