جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رهایی گروگان ها از چنگ طالبان در ولایت دایکندی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مقام‌های محلی در ولایت دایکندی تأیید می‌کنند که با میانجی‌گری متنفذین و موی‌سفیدان محلی گروه طالبان همه‌ افرادی را که شش روز پیش گروگان گرفته بودند، رها کرده اند.

محمدعلی ارزگانی، معاون والی دایکندی امروز یکشنبه (۱سرطان)‌ به خبرنامه گفت: هر چند تمامی گروگان‌ها به ساحه حاکمیت دولت نرسیده اند، اما بزرگان محلی اطمینان داده اند که تمامی گروگان‌ها و واسایط نقلیه شان از سوی طالبان رها شده اند.

ارزگانی افزود ۲۴ واسطه نقلیه و ۲۶ تن از گروگانان که بیشتر زنان و کودکان هستند، به ساحه تحت کنترول دولت رسیده اند.

او تأکید کرد که هیئت گفتگو از رهایی گروگان ها اطمینان داده و یک تیم سرشماری از سوی ولایت دایکندی توظیف شده تا با سر شماری از آزادی تمامی گروگان‌ها اطمینان حاصل شود.

ارزگانی خاطرنشان کرد که شمار گروگان‌ها به ۶۴ تن و نیز شمار وسایط به ۲۴ عراده افزایش یافته است.

علت گروگان‌گیری طالبان در دایکندی

روز گذشته محمد علی ارزگانی به خبرنامه گفته بود که این گروگان‌گیری شش روز قبل پس از آن صورت گرفته است که یک دختر با یک پسر از روستای گوهر نگین ولسوالی چهارچینو ولایت ارزگان فرار کردند و گروه طالبان مدعی اند که این دو تن از ولسوالی کجران دایکندی به طرف ولسوالی پاتو و پس از آن به ولسوالی گیزاب ارزگان رفته اند و طالبان با این اقدام خواهان برگرداندن این دختر و پسر فراری از سوی مردم اند. اما این دو تن از دسترس مردم و مقام های دایکندی خارج شده اند.

ارزگانی گفته بود؛ گروگان‌ها در مجموع ۵۷ نفر غیرنظامی بشمول ۲۷ زن و کودک از باشنده‌گان ولسوالی‌های کجران، پاتو و کیتی دایکندی ‌اند که از سوی طالبان در ولسوالی کجران گروگان گرفته شده اند. اما در صحبت‌های امروزش گفت که؛ شمار گروگان‌ها به ۶۳ تن رسیده است.

معاون والی دایکندی گفت ضمن این که گفتگوها از طریق متنفذین قومی جریان داشته است، روز گذشته در سفر اسدالله خالد به این ولایت یک برنامه مشترک عملیاتی نیز در نظر گرفته شده و در صورتی‌که گفتگوها نتیجه ندهد، عملیات نظامی راه اندازی می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان