داستان زندگی باهوش ترین آدم کره زمین که اسمش را هم نشنیده اید

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲, ۱۳۹۹

 ضریب هوشی آلبرت انیشتین 160، ضریب هوشی آیزاک نیوتن 190 و ضریب هوشی مارک زاکربرگ 152 برآورد شده‌است. این مردان مشهور به عنوان نوابغ جهان شناخته می‌شوند. اما زمانی روی کره زمین مردی زندگی می‌کرد که ضریب هوشی او بین 250 تا 300 بود! ویلیام جیمز سایدس، باهوش‌ترین مردی که تا کنون روی زمین قدم گذاشته، در کودکی اعجوبه و یک ریاضیدان استثنایی بود. اما متأسفانه، خیلی‌ها چیز زیادی در مورد او نشنیده‌اند.

ویلیام در سال 1898 در نیویورک به دنیا آمد. پدر وی بوریس سایدس یک روانشناس نمونه بود که از دانشگاه هاروارد 4 درجه کسب کرد. مادر او نیز داکتر بود. از آنجایی که والدینش خود نابغه بودند، طبیعی بود که ویلیام نیز بدرخشد، اما هوش وی بسیار بیشتر از حد معمول بود.

مطلب مرتبط: چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

او در سن 18 ماهگی می‌توانست نیویورک تایمز را بخواند. در سن 8 سالگی، زبان‌های لاتین، یونانی، فرانسوی، روسی، آلمانی، عبری، ترکی و ارمنی را خودش آموخت. وی علاوه بر این 8 زبان، یک زبان جدید نیز اختراع کرد و آن را “وندرگود” نامید.

پدرش که از هوش او آگاهی داشت، کوشید وی را در هاروارد ثبت نام کند اما از آنجایی که ویلیام در آن زمان تنها 9 ساله بود، درخواستش مورد موافقت قرار نگرفت. 2 سال بعد، این موسسه او را پذیرفت و ویلیام جوانترین فردی شد که در سال 1909 در دانشگاه هاروارد پذیرفته شده بود. تا سال ۱۹۱۰، توانایی‌اش در ریاضیات به حدی افزایش یافت که تدریس به جای استادانش را شروع کرد. او لیسانس خود را در سن 16 سالگی دریافت کرد.

مطلب مرتبط: کودکان شگفت انگیز کارآفرین؛ داستان ۶ کودک و ایجاد سوالی که در سن آن ها شما چه کار می کردید؟

اندکی پس از فارغ التحصیلی، ویلیام به خبرنگاران گفت که آرزو دارد زندگی “بی نقصی” را تجربه کند، که به گفته خودش، نوعی انزوا بود. وی همچنین گفت که قصد دارد هرگز ازدواج نکند زیرا زن‌ها برایش جذاب نیستند.

علاوه بر شهرت ناخواسته، تصمیم وی نشان‌دهنده فشاری بود که از بدو تولد با آن روبرو شد. در آن زمان، آمریکا اعتقاد داشت که بچه‌ها باید با آموزش درست به نابغه تبدیل شوند. پدر ویلیام، که یک روانشناس با استعداد بود، علاقه داشت پسرش مثل یک ستاره بدرخشد. او برای رسیدن به این هدف، رویکردهای روانشناختی خود را به کار برد و او را تحت فشار قرار داد. اگرچه ویلیام در کودکی از یادگیری لذت می‌برد اما نظرش در بزرگسالی تغییر کرد و پدرش را به خاطر این امر سرزنش کرد. هنگامی که بوریس در سال 1923 درگذشت، ویلیام حاضر نشد حتی در مراسم خاکسپاری او شرکت کند.

ویلیام برای اینکه خیلی شناخته شده نباشد، به مشاغل معمولی روی آورد. با این وجود، او هنوز هم توسط مردم شناخته و مجبور می‌شد مدام شغلش را تغییر دهد. در سال 1924، خبرنگاران متوجه شدند که او با حقوق هفته‌ای ۲۳ دالر مشغول به کار شده‌است. این موضوع سرخط خبرها شد اما این بار او را به سخره گرفتند و گفتند که او دیگر در حد کودکی‌اش باهوش نیست. هرچند چنین ادعایی کاملا غلط بود زیرا ویلیام چندین کتاب ارزشمند را با استفاده از نام‌های مستعار نوشت.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که چرا کتاب خواندن برای کودکان اهمیت دارد؟

او یک سوسیالیست و از مخالفان جنگ جهانی اول بود. وی در حقیقت در سال 1919 به دلیل اعتراضی که به خشونت کشیده شد در بوستون دستگیر و به مدت 18 ماه زندانی شد. اما والدینش راهی پیدا کردند که او را بیرون از زندان و در عوض 2 سال در آسایشگاه نگه دارند.

ویلیام زندگی خود را در تنهایی و سختی گذراند. او که از خانواده‌اش جدا شده بود، کارهای سطح پایین انجام می‌داد تا فقط مخارج زنده بودنش را تامین کند. کسی که می‌توانست جهان را تغییر دهد به عنوان آدمی نه چندان مشهور در 46 سالگی و به علت خونریزی مغزی درگذشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *