جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۱۰ نکته ناگفته از افسردگی که روانشناسان دوست دارند همه بدانند

خواندن 3 دقیقه
5
(1)

برداشت‌های اشتباه زیادی در مورد افسردگی وجود دارد. مثلا مردم فکر می‌کنند افسردگی همان غمگین بودن است. چنین اشتباهی ممکن است سبب شود که نیاز آدم‌ها را به اشتباه تفسیر کنیم. در این نوشتار با ۱۰ واقعیتی آشنا می‌شویم که روانشناسان دوست دارند مردم درباره افسردگی بدانند.

۱. قرار نیست همه روز را اندوهگین باشید، تا افسرده تلقی شوید

غالب آدم‌هایی که افسردگی در آن‌ها تشخیص داده شده‌است، اندوه و غم را گزارش نکرده‌اند. در واقع آنها گزارش داده‌اند که علاقه یا میل به همه فعالیت‌ها (یا بیشتر فعالیت‌ها) را در غالب روز و همه روزه از دست داده‌اند.

۲. داروها بلافاصله شمار ا درمان نمی‌کنند

داروهای ضدافسردگی ممکن است در برخی اشکال این بیماری موثر باشند اما مهم است که به عمق وجودتان وارد شوید تا حقایق روحی و روانی افسردگی‌تان را درک کنید.

۳. افسردگی یک بیماری واقعی است

افسردگی نوعی اختلال است که از مسائل محیطی و بیولوژیکی که برای هر کسی منحصر به فرد هستند، ایجاد می‌شود. بنابراین باید به دنبال درمان باشید.

۴. آدم‌ها می‌توانند افسردگی‌شان را پنهان کنند

بسیاری از مردم در مقابل دیگران نشان نمی‌دهند که افسرده‌اند. تنها زمانی که کسی کنارشان نیست، علائم واقعی افسردگی را نشان می‌دهند. بنابراین اگر کسی شاد به نظر می‌رسد، دلیلی بر افسرده نبودن او نیست.

مطلب مرتبط: افسردگی فقط در مغز لانه نمی‌کند، ۷ نشانه فیزیکی این بیماری چیست؟

۵. کودکان هم افسرده می‌شوند

مهم است بدانیم که افسردگی در کودکان هم رخ می‌دهد اما شکل دیگری دارد. برخی از نشانه‌های افسردگی در کودکان عبارتند از: کناره‌گیری، کم بودن انرژی و افکار منفی.

۶. اندوه همان افسردگی نیست

افسردگی اندوه حاصل از فقدان یا مشکلات دیگر نیست، بلکه اختلالی است که احتمالا در اثر استرس مداوم یا به عنوان نتیجه حاصل از آسیب روحی ایجاد می‌شود. حتی نوروبیولوژی برخی افراد ممکن است سبب شود که آنها در بخش‌هایی از زندگی‌شان افسردگی را تجربه کنند.

۷. افسردگی به شیوه‌های مختلف نمود پیدا می‌کند

برخی غمگین به نظر می‌رسند، برخی زود تحریک می‌شوند، برخی از جمع کناره‌گیری می‌کنند و برخی بی‌قرار می‌شوند. افسردگی به یک شکل واحد نمود پیدا نمی‌کند.

۸. افسردگی به خودی خود از بین نمی‌رود

بیماری روانی نمی‌تواند به مرور زمان و با کمی تغییر محو شده از بین برود. افسردگی بدون درمان، ممکن است به مشکلات جدی‌تری منجر شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ تن از مشهورترین آدم هایی که به افسردگی مبتلا بوده اند

۹. سابقه خانوادگی در ابتلا به افسردگی موثر است

اگر در خانواده‌تان کسی به این اختلال مبتلا شده باشد، احتمال ابتلای شما هم افزایش می‌یابد.

۱۰. افسردگی فراموش نمی‌شود

مردم اغلب به کسانی که افسرده هستند توصیه می‌کنند که فراموش‌اش کن، و طوری رفتار می‌کنند که انگار افسردگی مثل سرماخوردگی موقت است. این بیماری زمان زیادی می‌ماند و باید رویش درمان صورت بگیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان