جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پاکستان هفته آینده گذرگاهایش را به روی صادرات افغانستان باز می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از گشایش یک طرفه مرزهای پاکستان به روی ترانزیت، سفیر افغانستان در پاکستان می گوید که صادرات کالاهای تجارتی افغانستان به پاکستان، هفته آینده از بنادر تورخم، سپین بولدک – چمن و غلام خان آغاز می‌شود.

عاطف مشعل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد امروز چهارشنبه (۲۸ جوزا) در توییتی گفته است که انتظار می‌رود که این روند صادرات افغانستان به پاکستان  از ۱۵ تا ۱۸ جون، بعد از نشست‌های فنی در زمان تعیین شده از سوی کمیته‌های مشترک رهنمودی دو طرف آغاز شود.

مشعل افزوده: «برای شروع جریان صادرات افغانستان به پاکستان از تاریخ ۵ جولای، ما تلاش های جدی را برای شروع حمل و نقل از طریق غلام خان انجام داده ایم و پیشرفت های لازم را انجام داده ایم. من از دولت پاکستان بخاطر این ابتکار تشکر می کنم و امیدوارم که مطابق با اصول سازمان تجارت جهانی پیشرفت قابل ملاحظه ای در تجارت دو جانبه ایجاد کند.»

مسدود شدن بنادر مرزی پاکستان

پاکستان در ماه مارچ سال روان میلادی تمامی بنادر شان به ویژه بندر سپین بولدک – چمن و تورخم را به دلیل جلوگیری از شیوع کروناویروس بست. هرچند از دو ماه به این‌سو واردات به افغانستان از مسیر تورخم و چمن – سپین بولدک جریان دارد؛ اما روند صادرات همچنان متوقف است.

پیش از این به تاریخ ۲۰ جوزا همزمان با رسیدن فصل برداشت حاصلات میوه تازه و افزایش حاصلات تربوز در افغانستان رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از سفارت امریکا خواسته بود در بازگشایی گذرگاه های پاکستان برای صادرات افغانستان همکاری کند. سفارت امریکا نیز برای بازگشایی بنادر مرزی پاکستان به روی صادرات افغانستان وعده همکاری داده بود.

افغانستان سالانه حدود یک میلیارد دالر صادرات دارد که بخش اعظم آن از بندر کراچی به کشورهای دیگر و ۸۰ درصد میوه تازه و سبزیجات افغانستان به پاکستان صادر می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان