جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

این داروی ساده و ارزان می تواند زندگی بیماران کووید-۱۹ را نجات دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 محققان انگلیس می‌گویند، اولین شواهد مبنی بر اینکه یک دارو می‌تواند نرخ زنده ماندن از بیماری کووید-۱۹ را افزایش دهد، به دست آمده‌است. دارویی ارزان و بسیار در دسترس به نام دگزامتازون نرخ مرگ کووید-۱۹ را در میان کسانی که ال وخیمی دارند، تا یک-سوم کاهش می‌دهد.

لندن: داده‌های آزمایش‌های روز سه شنبه نشان داد، دادن دوزهای پایین داروی دگزامتازون به بیماران کووید-۱۹ که در شفاخانه بستری شده‌اند، میزان مرگ و میر را در حدود یک سوم کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۵ روش که با تغذیه سیستم ایمنی را برای مبارزه با کووید-۱۹ آماده کنیم

نتایج این آزمایشات نشان می‌دهند که این دارو باید برای بیمارانی که در شفاخانه بستری شده‌اند، بلافاصله به داروی استاندارد تبدیل شود.

مارتین لندری، استاد دانشگاه آکسفورد که این آزمایش را هدایت می‌کند، گفت: “این نتیجه‌ای است كه نشان می‌دهد اگر به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند یا اکسیجن می‌گیرند، دگزامتازون داده شود جان‌شان با هزینه‌ای بسیار پایین نجات می‌یابد.

پیتر هوربی که یکی از محققان این مطالعه است نیز گفت: دگزامتازون – یک داروی استروئیدی که به طور گسترده در سایر بیماری‌ها برای کاهش التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد – “تنها دارویی است که تاکنون نرخ مرگ و میر کووید-۱۹ را کاهش داده‌است – و این کاهش نرخ به میزان قابل‌توجهی هم است.”

مطلب مرتبط: اثرات بلند-مدت کرونا ویروس بعد از بهبودی چه خواهد بود

وی گفت: “اثبات اثربخشی دگزامتازون، یک پیشرفت بزرگ است.”

نیک کاماک، محقق دیگر این مطالعه نیز می‌گوید، «حتی اگر این دارو برای درمان موارد حاد موثر باشد، باز هم زندگی افراد زیادی نجات می‌یابد. به علاوه، این دارو به شدت در دسترس است، ساخت آن آسان است، به سادگی ارزیابی می‌شود و دوز اندکی از آن کفایت می‌کند.»

در حال حاضر هیچ دارو یا واکسنی که به طور قطع برای کووید-۱۹ تایید شده باشد، وجود ندارد و این بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید تا کنون بیش از ۴۳۹ هزار تن را در سطح جهان به کام مرگ کشانده‌است.

نکته: تحقیقات روی این دارو و تاثیر آن روی بیماران کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان