جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

اگر این نشانه ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شناخت نشانه‌های زودهنگام دیابت نوع ۲ کمک‌تان می‌کند که به موقع برای درمان اقدام کنید و از عوارض کمتری رنج ببرید. در این نوشتار نگاهی خلاصه‌وار به نشانه‌های دیابت نوع ۲ خواهیم داشت.

۱. تکرر ادرار

وقتی قند خون بالا می‌رود، کلیه‌ها می‌کوشند قند اضافی را با فیلتر کردن آن از خون حذف کنند. این کار به تکرر ادرار منجر می‌شود.

۲. تشنگی

تکرر ادرار می‌تواند به حذف مقدار زیادی از آب بدن منجر شود. این روند به مرور زمان ممکن است سبب دهیدراته شدن و تشنگی بیش از حد شود.

مطلب مرتبط: اگر می‌خواهید وزن کم کنید و در سلامت کامل باشید، آب بنوشید

۳. گرسنگی مداوم

افراد دیابتی معمولا انرژی لازم را از غذاها دریافت نمی‌کنند. در واقع، در افراد دیابتی گلوکز که بدن به عنوان سوخت استفاده می‌کند، به میزان کافی از جریان خون وارد سلول‌ها نمی‌شود.

۴. احساس خستگی

عدم انتقال قند کافی از خون به سلول‌ها، انرژی بدن را کاهش می‌دهد و سبب بروز احساس خستگی در فرد مبتلا می‌شود.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۵. تاری دید

قند زیاد در خون به رگ‌های کوچک چشم آسیب می‌زند و تاری دید ایجاد می‌کند. این اتفاق در یک یا هر دو چشم رخ می‌دهد. عدم درمان دیابت، این آسیب را تشدید و حتی فرد را نابینا می‌کند.

۶. کند شدن روند التیام زخم

قند بالا در خون، به عصب‌ها و رگ‌های خونی آسیب می‌زند و جریان خون را با مشکل مواجه می‌کند. در نتیجه حتی التیام زخم‌های کوچک هم ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد.

۷. بی‌حسی، گزگز و درد در دست‌ و پا

چنانچه گفته شد، قند بالا به عصب‌ها آسیب وارد می‌کند و در نتیجه درد و بی‌حسی در دست و پا رخ می‌دهد.

۸. لکه‌های تیره

لکه‌های تیره روی چین گردن، زیر بغل یا کشاله ران نیز می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت را نشان بدهد. این لکه‌ها ممکن است نرم و مخملی به نظر برسند.

مطلب مرتبط: ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۹. خارش یا عفونت قارچی

قند زیاد در خون و ادرار، غذای قارچ‌ها را تامین می‌کند و منجر به عفونت می‌شود. عفونت‌های قارچی معمولا در محیط‌های گرم و مرطوب بدن مثل دهان، واژن و زیربغل رخ می‌دهند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان