جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

اولین نشست بین‌الافغانی در دوحه برگزار خواهد شد/ تاریخ مذاکرات صلح مشخص نشده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری تایید کرده که نخستین نشست بین الافغانی میان حکومت و طالبان در دوحه پایتخت کشور قطر برگزار خواهد شد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته (۲۵جوزا) در توییتی گفته است که دولت افغانستان موافقت كرده است كه نخستین جلسه در دوحه برگزار شود.

صدیقی افزوده: «هنوز هیچ توافقی درباره محل مذاكرات مستقیم صورت نگرفته است.»

هرچند تاکنون زمان دقیق آغاز مذاکرات بین الافغانی مشخص نیست اما پیش از این عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته بود که ممکن گفت‌وگوهای بین الافغانی تا چنند هفته آینده برگزار شود.

پیش شرط طالبان برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی

با آن که روند رهایی زندانیان طالبان پس از آتش بس سه روزه عید از سوی حکومت دوباره از سر گرفته شده و حکومت تاکنون بیش از ۳ هزار زندانی این گروه را آزاد کرده است اما گروه طالبان رهایی ۵ هزار زندانی مطابق به توافقنامه این گروه با امریکا در دوحه را پیش شرط آغاز گفتگوهای بین الافغانی صلح قرار داده اند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسانه ها گفته است که اگر دو هزار زندانی دیگر آن‌ها از سوی حکومت رها شود این گروه تا یک هفته دیگر برای مذاکرات آماده خواهد شد.

امیدواری‌ها به مذاکرات گفتگوهای مستقیم بین الافغانی پس از آن افزایش یافت که پس از اعلام آتش بس سه روزه عید و تداوم آتش بس اعلام ناشده حکومت و طالبان روند رهایی زندانیان یکدیگر را دوباره از سر گرفت.

هرچند حکومت افغانستان گروه طالبان را بارها متهم به نقض آتش بس اعلام ناشده کرده اما نیروهای امنیتی همچنان در حالت دفاعی قرار دارند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سیاسی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان