جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ارگ: در تطبیق موافقتنامه سیاسی هیچ مشکلی وجود ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری می گوید در روند تطبیق موافقت نامه سیاسی میان ارگ و سپیدار هیچ مشکلی وجود ندارد اما این روند کمی زمانبر است.

آقای صدیقی امروز پنجشنبه (۲۲جوزا) در نشست خبری گفت نزدیک به ۱۱ کاندیدا برای اعضای کابینه شناسایی و یا معرفی شده اند و قرار است پس از تکمیل اعضای کابینه به مجلس نمایندگان جهت اخذ رای معرفی شوند.

او تاکیدکرد که روند معرفی کابینه ادامه دارد و رییس جمهور تلاش دارد با رایزنی با سیاسیون اعضای کابینه را معرفی کند.

سخنگوی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که حکومت تعهد کامل برای تطبیق موافقتنامه سیاسی دارد اما عملی کردند آن کمی زمان گیر است.

صدیقی اضافه کرد تفویض رتبه مارشالی به جنرال دوستم جز از موافقتنامه است و حکومت برای تفویض آن متعهد است.

سخنگوی رییس جمهور در مورد ایجاد تشکیلات در شورای عالی مصالحه ملی گفت کار روی آن جریان دارد و پیشرفت های خوبی نیز صورت گرفته است.

گفتگوهای صلح

سخنگوی ریاست جمهور در مورد روند صلح افغانستان گفت همه تلاش ها در زیر مجموعه جمهوریت صورت می گیرد. به گفته او: «حالا قبل از وقت است که زمان آغاز مذاکره را اعلام کنم، اما در این زمینه کارها با جزئیات کامل آن ادامه دارد. امیدوارم در روزهای نزدیک درمورد محل و زمان آغاز مذاکرات جزئیات را با شما شریک کنم.»

صدیقی با اشاره به سفر هیئت پاکستانی گفت این هیئت با یک پیام واضح حمایت از پروسه صلح به کابل آمده بود و توقع دولت و مردم افغانستان از پاکستان نیز این است که نسبت به گذشته از هرتلاش دولت افغانستان از روند صلح حمایت کند.

او اضافه کرد که رییس جمهور غنی امروز نیز با هیئت قطری در مورد روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان