سفر رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل؛ گفتگوهای صلح محور دیدار های او با غنی و عبدالله

توسطفریدون حسنی

خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

قمر جاوید باجوه رییس ستاد ارتش پاکستان که در راس یک هیت بلند پایه نظامی به کابل سفر کرده با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله در مورد گفتگوهای صلح دیدار و گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای از دیدار این نظامی بلندپایه پاکستانی با رییس جمهور گفته است دو طرف در رابطه به روند صلح، حمایت پاکستان از این روند و همچنان در مورد این که از خاک دو کشور به ضد یکدیگر استفاده نمی شود گفتگو کرده است.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده که جزئیات و موضوعات بیشتر که در این دیدار روی آن گفتگو شده در اعلامیۀ مشترک از سوی وزارت های خارجه افغانستان و پاکستان منتشر می شود.

از سوی دفتر شورای عالی مصالحه ملی با نشر خبرنامه گفته است که عبدالله عبدالله رییس این شورا عصر امروز با جنرال قمر جاوید باجوه رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده است.

قصر سپیدار افزوده در این دیدار رییس ستاد ارتش پاکستان با استقبال از فرصت ایجاد شده برای صلح در افغانستان حمایت و همکاری کشورش را از تلاش‌های صلح اعلان کرده و تاکید نموده که صلح در افغانستان به نفع منطقه و جهان است و پاکستان آماده است در این زمینه از نزدیک با افغانستان همکاری کند.

رییس ستاد ارتش پاکستان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی به زودی آغاز شود و دو طرف برای قطع جنگ و رسیدن به صلح گام‌های موثری بردارند.

عبدالله عبدالله نیز در این دیدار نقش کشورهای منطقه به ویژه پاکستان را در تأمین صلح  افغانستان مهم دانسته از پاکستان خواسته تا حکومت و مردم افغانستان را در رسیدن به صلح دایمی همکاری کنند.

گفتگوهای صلح افغانستان

این سفر رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان همراه با رییس آی، اس، آی، در کابل در حالی صورت گرفته است که گفتگوهای صلح افغانستان به مذاکرات بین الافغانی نزدیک شده است و به گفته رییس شورای عالی مصالحه ملی قرار است در هفته های آینده مذاکرات بین الافغانی میان طالبان و حکومت افغانستان آغاز شود.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا نیز دور تازه از سفر هایش برای تسهیل روند صلح افغانستان آغاز کرده است و او تاکنون با اعضای دفتر طالبان در قطر و رییس ستاد ارتش پاکستان در اسلام آباد دیدار کرده است هر چند به نظر می رسد رییس ستاد ارتش پاکستان به درخواست خلیلزاد به کابل سفر کرده باشد اما تاکنون جزییات از آن در دست نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *