جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: تا اکنون سه هزار زندانی طالبان از سوی حکومت رها شده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی می گوید حکومت تا کنون حدود سه هزار زندانی طالبان را رها کرده است.

آقای عبدالله این اظهارات را امروز دوشنبه (19جوزا) در همایشی که در مورد کمک‌های بین‌المللی برای ایجاد صلح در افغانستان از سوی انجمن قلب آسیا، بنیاد کنراد آلمان و مرکز همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه نیویارک از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شده بیان کرده است.

رییس شورای مصالحه ملی در این نشست گفته است که برای نخستین‌بار زمینه‌ی واقعی تأمین صلح در افغانستان فراهم شده است.

عبدالله تاکید کرده که اجماع جریان های مختلف در داخل افغانستان وجود دارد و نیز در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای تغییرات عمده و حرکت به سوی صلح در افغانستان صورت گرفته است.

او با بیان این که کشورهای مختلف از جنگ و فعالیت‌های دهشت‌افگنانه در افغانستان متأثر شده‌ تاکید کرده: “ما و در این مرحله شاهد یک اجماع بین‌المللی برای دست‌يافتن به صلح هستیم.”

عبدالله آتش بس در جریان روزهای عید، کاهش خشونت‌ها و تبادله‌ی زندانیان را گام‌های موثری برای آغاز مذاکرات خوانده خاطر نشان کرده که زلمی خلیل‌زاد اکنون در قطر با نمایندگان طالبان در باره‌ی آغاز مذاکرات گفتگو می کند.

او بابیان این که تا اکنون حدود سه هزار از زندانیان طالبان از سوی حکومت رها شده‌ ابراز امیدواری کرده تا شماری زندانیان رها شده طالبان تا روز آغاز مذاکرات تکمیل شود و یا به سطحی برسد که قابل قبول دو طرف باشد و مانع آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نشود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی اضافه کرده که حکومت آماده‌ی مذاکره است و برای تحقق صلح از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

او از طالبان خواسته با استفاده از فرصت در راه برآورده شدن خواست مردم تلاش کنند.

این در حالی است که روند صلح افغانستان وارد مرحله تازه شده و زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان دور تازه از سفرش به دوحه، اسلام اباد و کابل را آغاز کرده و تا کنون با نمایندگان طالبان در دوحه و رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان در اسلام آباد دیدار کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان