جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۷۸۷ مورد تازه؛ شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور از مرز ۱۸ هزار تن گذشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه اعلان کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار ۲۹۶ مورد مشکوک ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شده که از این میان ۷۸۷ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

وزارت صحت امروز پنجشنبه (۱۵جوزا) گفته است که ۷۸۷ مورد تازه شامل ۳۲۳ مورد در کابل، ۱۱۰ مورد در هرات، ۶۵ مورد در قندهار، ۵۴دمورد در ننگرهار، ۴۸ مورد در بادغیس، ۴۰ مورد در خوست، ۳۶ مورد در پکتیا، و ۳۴ مورد در بلخ می شود.

این وزارت افزوده که ۳۲ مورد در پکتیکا، ۱۸ مورد در نیمروز، ۱۵ مورد در کنر، ۹ مورد در تخار، ۲ مورد در بامیان، در لوگر و لغمان هر یک یک مورد نیز شامل مواردی اند که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت همچنان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ فرد مبتلا به ویروس کرونا شامل ۲ تن بلخ، در بامیان، نیمروز، فراه، و بادغیس هر یک یک تن جانباخته که شمار مجموعی جانباختگان به ۳۰۰ تن رسیده است.

به گفته این وزارت در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۶۳ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به یک‌هزار و 585 نفر رسیده است.

با ثبت این موارد جدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 18 هزار و 54 نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند.

اصلاحات در سکتور صحی

در همین حال احمدجواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت عامه امروز در نخستین روز آغاز کاری اش گفت مبتلایان این ویروس و داکتران از وضعیت نابسامان در شفاخانه‌ها، به سطوح آمده و خود را در خانه قرنطین می کنند.

عثمانی تاکید کرد که خطوط کاری وزارت صحت عامه در سه بخش از جمله مبارزه با کرونا، اصلاحات در نظام شفاخانه‌ها و اصلاحات در عرضه خدمات صحی ترسیم شده و در بخش مبارزه با کرونا طرح‌های عملی‌تر و موثرتر اضافه خواهد شد تا یک راهکار واضح و جامع از سطح فرد و خانواده در قسمت وقایه و پیش‌گیری ویروس کرونا به میان آید.

سرپرست وزارت صحت با بیان اینکه مراکز قرنطین و تجریدگاه‌ها باید به مکان‌هایی مبدل شود که مردم با اطمینان خاطر خود را در آنجا قرنطین و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند اضافه کرد که به مریضان در شفاخانه‌ها باید خدمات معیاری ارایه شود تا سطح رضایت‌مندی مردم از شفاخانه‌ها بلند برود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان