آمریکا، چین، روسیه و پاکستان در مورد گفتگوهای بین الافغانی گفتگو کردند

توسطزکریا نوری

خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش آژانس خبری تاس، ایالات متحده، چین، روسیه و پاکستان رایزنی هایی را آغاز کرده و تعهد کردند که مذاکرات صلح در افغانستان را تسریع نمایند و تمام تلاش خود را برای تسهیل آن انجام دهند.

نمایندگان ویژه آمریکا روسیه و چین همراه با معاون اول وزیر خارجه پاکستان طی یک تماس ویدیویی در این نشست صحبت کردند.

طرف های یاد شده گفتند که آنها سعی می کنند مبادله زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان را تسریع کنند تا مذاکرات صلح بتواند به زودی آغاز شود.

زمیر کابلولوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان به تاس گفت: “روند مبادله به پایان رسیده است. کندتر از آن چیزی است که تصور می شد، اما این روند ادامه دارد و اکنون نیاز  برای گفتگو درمورد مراحل بعدی پیدا شده است. “

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان پیش از این گفته بود که آنها در مذاکرات در مرحله خوبی هستند و پیشرفت هایی حاصل شده است.

یکی از شرایط توافقنامه صلح آمریکا و طالبان که در دوحه منعقد شده بود این بود که طالبان باید 1000 زندانی را آزاد کنند در حالی که دولت افغانستان باید به عنوان اعتمادسازی ، 5000 زندانی طالبان را آزاد کند.

با آن که دولت افغانستان شامل توافق نامه آمریکا و طالبان نبوده اما زمانی که طالبان آتش بس سه روزه عید را اعلام کردند، رئیس جمهور اشرف غنی قول داد 2000 زندانی را به عنوان حسن نیت آزاد کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *