جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ادامه رهایی زندانیان؛ ۷۱۰ زندانی طالبان و ۷۹ زندانی دولتی رها شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در ادامه روند رهایی زندانیان از سوی حکومت و طالبان ۷۱۰ زندانی طالبان و ۷۹ زندانی دولتی از بند رها شده اند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی ناوقت شب گذشته (۱۰جوزا) در توییتی گفته است که حکومت افغانستان در دو روز اخیر این مجموعه زندانیان را از زندان های پلچرخی و زندان مرکزی بگرام وشماری دیگری از ولایت ها رها کرده است.

فیصل تاکید کرده که روند رهایی زندانیان طالبان امروز نیز دوام دارد تا مطابق فرمان ریاست جمهوری دو هزار زندانی طالبان از بند رها شوند.

رهایی ۷۹ زندانی دولتی از بند طالبان در شش ولایت

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته است که ۷۹ زندانی دولتی روز شنبه از سوی طالبان در ولایت های بلخ، قندز، لوگر، پکتیا، خوست و پکتیکا آزاد شده اند.

شاهین افزوده تا اکنون تعداد همه نیروهای دولتی که از بند گروه طالبان آزاد شده اند به ۴۲۰ تن رسیده است.

حکومت افغانستان تا کنون در مورد هویت افراد آزاد شده از نزد طالبان چیزی نگفته است.

ادامه تبادله زندانیان

براساس موافقتنامه امضا شده میان امریکا و طالبان در دوحه قطر قرار است حکومت افغانستان ۵ هزار و طالبان یک هزار زندانی را از بند رها کنند. این روند پس از آزادی یک هزار زندانی از سوی حکومت پس از ان متوقف شده بود که حکومت اعلان کرد گروه طالبان در این روند تعلل می کنند.

روند آزادی زندانیان پس از اعلام آتش بس سه روز در عید فطر از سوی طالبان و پذیریش ان از سوی حکومت دوباره از سر گرفته شد و حکومت افغانستان برای تسهیل گفتگوهای بین الافغانی و اعتمادسازی فرمان رهایی دو هزار زندانی طالب را صادر کرد که تا کنون در دو دور یک هزار زندانی طالب را از بند رها کرده است.

 گروه طالبان نیز با استقبال از آن تا کنون در دو دور از رهایی زندانیان ۱۵۳ زندانی حکومت را آزاد کرده  است.

دفتر شورای امنیت ملی نیز به روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که تیم فنی ۵ نفری گروه طالبان برای نظارت از رهایی زندانیان این گروه در کابل حضور دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان