قطع روابط امریکا با سازمان جهانی صحت

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ ,

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می گوید که ایالات متحده رسما روابطش با سازمان جهانی صحت را قطع کرده است.

ترامپ روز گذشته جمعه (۹جوزا) در کاخ سفید به خبرنگاران گفته است: «به خاطر اینکه سازمان جهانی صحت نتوانست اصلاحات درخواست شده و بسیار مورد نیاز را انجام دهد، ما امروز روابط مان را با آن قطع کرده و پول های فراهم شده به آن سازمان را در سایر عرصه های نیازمندی جهانی صحت عامه به مصرف خواهیم رساند».

رییس جمهور امریکا تاکید کرده که که سازمان جهانی صحت در کنترول کشور چین است و چین سالانه ۴۰ میلیون دالر به این سازمان می دهد در حالی که امریکا سالانه ۴۵۰ میلیون دالر کمک مالی به سازمان جهانی صحت می‌رساند.

ترامپ خاطرنشان کرده که چین در مورد شیوع ویروس کرونا جهان را در جریان نگذاشته و این امر باعث شده که بیش از پنج میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا و تنها امریکا بیش از ۱۰۰ هزار قربانی انسانی داشته باشد.

چرا قطع روابط؟

ترامپ پس از شیوع ویروس کرونا چین را متهم کرد که شیوع این ویروس را پنهان نگه داشته بود و سازمان صحی جهان را متهم کرده که پکن را مسئول قرار نداده است.

ترامپ پیش از این گفته بود سازمان جهانی صحت بازیچه چین است و به ایالات متحده مشوره‌های بد داده است.

اما مقامات سازمان جهانی صحت همواره این اتهامات امریکا را رد کرده و چین نیز بارها اعلان کرده که در اطلاع رسانی‌اش در مورد شیوع کرونا “شفاف” بوده است.

نقش سازمان جهانی صحت در مبارزه با کرونا در افغانستان

سازمان جهانی صحت در مبارزه با ویروس کرونا در وزارت صحت افغانستان نقش مهم و کلیدی ایفا می کند. این سازمان پس از شیوع ویروس کرونا در افغانستان نقش تسهیل کننده مبارزه  و تمویل کننده وسایل طبی برای لابراتوار های تست و تشخیص این ویروس را بازی کرده و این نقش تا جایی مهم و کلیدی است که وزارت صحت عامه افغانستان بدون تایید این سازمان نمی‌تواند دست به ایجاد لابراتوار تست و تشخیص ویروس کرونا بزند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *