ادامه روند آزاد سازی زندانیان؛ تیم فنی طالبان سرگرم گفتگوها در کابل است

توسطفریدون حسنی

خرداد ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

در ادامه روند آزادسازی زندانیان طالبان شورای امنیت ملی می گوید تیم فنی طالبان برای رهایی زندانیان این گروه در کابل به سر می برند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی امروز پنجشنبه (8جوزا) در توییتی گفته است که یک تیم فنی گروه طالبان برای همکاری با تیم فنی حکومت در کابل قرار دارند.

 فیصل افزوده که این روند، رهایی زندانیان دو طرف را شامل می‌شود

ادامه روند آزادی زندانیان طالبان

پس از یک هفته گفتگو برای رهایی زندانیان طالبان و حکومت، گروه طالبان به تاریخ 19حمل اعلان کرد که تیم فنی کمسیون زندانیان را جهت تصدیق و تثبیت زندانیان این گروه به کابل فرستاده بود. اما پس از تعویق آزادسازی زندانیان طالبان آنان گفتند که این تیم را از کابل فراخواند ه و دلیل آن را عدم قبول حکومت مبنی بر رهایی چند عضو کلیدی این گروه از زندان عنوان کردند.

اما این روند پس از آن از سر گرفته شده است که گروه طالبان سه روز عید را آتش بس اعلام کردند و به تعقیب آن حکومت افغانستان فرمان رهایی دو هزار زندانی طالبان را صادر نمود.

آزادی 900 زندانی طالبان در یک روز

پس از این آتش بس حکومت افغانستان به روز سه شنبه (6جوزا) 900 زندانی طالبان را از 28 زندان‌ در ولایات کشور به شمول زندان های پروان و پلچرخی از بند رها کرد.

براساس گفته های مقامات در شورای امنیت ملی افغانستان این زندانیان رها شده شامل 525 تن از پروان، 328 تن از زندان پلچرخی و 47 تن دیگر از زندان‌های ولایات بودند و بر اساس فرمان ریس جمهور به هدف حسن نیت، پیشرفت و تلاش‌های صلح از بند رها شدند.

با این حال اما برخی گزارش ها حاکی از آن است که به دنبال آزادسازی این زندانیان طالبان و حکومت افغانستان آتش بس روزهای عید را به صورت ناگفته یک هفته دیگر تمدید کرده اند. امری که می تواند امیدهای را برای آغاز دوباره روند مصالحه به میان آورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *