روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (47)؛ بیش از 11 هزار فرد مبتلا به کرونا و فرا رسیدن روزهای سخت

توسطفرشته فرهنگ

خرداد ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۷, ۱۳۹۹ , , ,

 وزارت صحت عامه اعلان کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۸ مورد تازه مثبت ویروس کرونا تشخیص شده است.

وزارت صحت عامه امروز سه شنبه (۶جوزا) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۵۲ مورد مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان ۶۵۸ مورد آن مثبت گزارش شده است.

این وزارت افزوده که موارد جدید شامل ۲۳۷ مورد در کابل، ۸۵مورد درهرات، ۷۷ مورد در بلخ، ۵۹ مورد در بغلان، در هر ولایت بادغیس و فراه ۵۲ مورد  و ۲۹ مورد در فاریاب می شود.

70 تیم صحی مبتلا به کرونا در بلخ

به گفته وزارت صحت ۲۷ مورد در ننگرهار، ۱۱ مورد بامیان، ۷ مورد در لوگر، شش مورد در کاپیسا، چهار مورد در سرپل و در ولایت‌های تخار و سمنگان هر کدام یک مورد نیز شامل مواردی اند که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده و با ثبت آن شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به یازده هزار ۸۳۱ تن رسیده است.

وزارت صحت تاکید کرده که همچنان در ۲۴ ساعت گذشته یک فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و ۳۱ تن نیز صحت یاب شده است که شمار مجموعی جان باختگان به ۲۲۰ تن و شمار بهبود یافتگان به یک هزار ۱۲۸ تن رسیده است.

‏در همین حال ریاست صحت عامه بلخ امروز سه شنبه اعلان کرده است که ۴۲ داکتر، ۱۷ لابرانت، چهار پرستار، چهار قابله و سه کارمند دیگر خدمات صحی در بلخ به ‎کرونا مبتلا شده‌اند.

این موارد در حالی مطرح می شود که افغانستان همه روزه شاهد افزایش میزان مبتلایان به کرونا است. در این میان اما قرنطینه شهر کابل ادامه ندارد و وضعیت عمومی پخش ویروس در این شهر رو به وخامت می باشد.

افزایش ظرفیت تست ویروس کرونا

با این حال وحید مجروح تاکید کرده که ظرفیت تست از ۲۰۰ به دو هزار تست بلند برده شده اما تعداد سمپل‌هایی که به لابراتوار ها می‌رسد حدود ۱۰ یا ۲۰ هزار در روز است و به همین دلیل تعداد زیادی از نمونه ها معطل می‌ماند.

او از شهروندان خواسته برای نتایج تست تماس نگیرید چون مسوولان در وزارت صحت ۲۴ ساعت تلاش میکنند و تاخیر در اعلان نتایج دیگر غیرقابل اجتناب است.

آقای مجروح در هشدار تازه ناشی از ویروس کرونا می گوید لحظات سخت دامنگیر ما شده و ما شاهد ابتلا و مرگ عزیزان خود خواهیم بود.

وحید مجروح امروز سه شنبه (۶جوزا)  در برگه فسبوکش نوشته است: روز های سخت در کشور فرارسیده است، همان روز هایی که چند هفته یا ماه قبل در کشور های دیگر واقع شد و ما تماشا میکردیم و متاسفانه درس نگرفتیم. امروز همان لحظات سخت دامنگیر ما شده است و متاسفانه ما شاهد ابتلا و مرگ عزیزان خود خواهیم بود.”

مجروح از شهروندان خواسته است توصیه های وزارت صحت عامه را جدی بگیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *