وزیر صحت: در روزهای عید، از دید و بازید خودداری کنید!

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

فیروز الدین فیروز وزیر صحت از مردم خواسته که برای جلوگیری از ویروس کرونا در روزهای عید، از دید و بازید با اقارب شان خودداری کنند.

 آقای فیروز که خود به تازگی از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته است امروز چهارشنبه (31ثور) حین دیدار از شفاخانه افغان-جاپان کارکردهای کارمندان این شفاخانه را قناعت بخش خوانده از تلاش‌های تمام کارمندان صحی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند قدردانی کرد.

وزیر صحت عامه از افزایش آزمایش ویروس کرونا در لابراتوارهای کشور خبر داده گفت که اکنون سطح آزمایش در یک شبانه روز به دوهزار واقعه افزایش یافته و این وزارت تلاش دارد تا زمینه تشخیص ویروس کرونا را در تمام لابراتوارهای ولایات فراهم کند.

او اصافه کرد که با توجه به مشکلات موجود در لابراتوارهای مرکزی کابل مبنی بر تاخیر در اعلام نتایج نمونه‌های گرفته شده یک سلسله اقداماتی صورت گرفته و به زودی این چالش برطرف خواهد شد.

photo_2020-05-20_17-21-30

آقای فیروز با ابراز نگرانی از بی اعتنایی مردم در برابر ویروس کرونا هشدار داد: “اگر مردم اصول قرنطین را رعایت نکنند در هفته‌های آینده در کشور یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.”

او با اشاره به نزدیکی روزهای عید از مردم خواست برای جلوگیری از ویروس کرونا از دید و بازید با اقارب شان خودداری کنند و سه موضوع مهم را که فاصله گیری اجتماعی، رعایت حفظ الصلحه و استفاده از ماسک را جدا رعات نمایند.

وزیر صحت همچنان از طرف های درگیر جنگ خواست که از مراکز صحی استفاده سیاسی نکنند و حمله بر مراکز صحی و جان کارمندان صحی را توقف دهند.

این اظهارات وزیر صحت در حالی مطرح می شود که در این اواخر با توجه به افزایش موارد مثبت ویروس کرونا وضعیت قرنطینه شهر کابل شکسته و مردم به ویروس کرونا بی توجه شده اند.

براساس اعلان وزارت صحت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به هشت هزار 145 تن رسیده که این میان930 تن شفایاب و187 تن نیز جان باخته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *