تماس تلفنی چاوش اوغلو با اتمر و عبدالله؛ وزارت خارجه ترکیه از توافق سیاسی افغانستان استقبال کرد

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۶, ۱۴۰۲

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تماس‌های تلفنی جداگانه با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه، صحبت و در این تماس‌ها او، از توافق سیاسی میان عبدالله و غنی استقبال کرده است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی، ناوقت روز گذشته(سه‌شنبه،۳۰ثور) گفته که مولود چاووش اغلو، وزیر امورخارجه‌ی جمهوری ترکیه در یک تماس تلفنی با او از امضای توافق‌نامه‌ی سیاسی استقبال کرده است. در این تماس تلفنی همچنان تاکید صورت گرفته که صلح در افغانستان بدون همکاری و اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی به دست نخواهد آمد.

afghanistan

در عین حال وزارت امور خارجه کشور اعلام کرده که محمدحنیف اتمر، سرپرست این وزارت ناوقت روز گذشته طی یک تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه صحبت کرده است.

در این تماس آقای اتمر با ابراز تشکری از روند صلح از طریق ابتکارات پروسه استانبول-قلب آسیا، به همتای خود پیرامون آخرین تحولات صلح همچون تلاش ها در زمینه چگونگی ایجاد تفاهم و اجماع منطقه‌یی، برقراری آتش بس بشردوستانه، آغاز عاجل مذاکرات بین الافغانی و تبادله زندانیان میان دولت افغانستان و طالبان معلومات داده است.

از سویی هم وزیر خارجه ترکیه با ابراز خرسندی از توافق سیاسی اخیر در افغانستان، در مورد تعهد کشورش به منظور تقویت روابط دو جانبه و حمایت از دولت، قوای مسلح و روند صلح افغانستان به آقای اتمر اطمینان داده و افزوده که دولت ترکیه به زودی کمک‌های صحی به هدف مبارزه با کرونا را به افغانستان ارسال خواهد نمود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *