جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

استقبال از توافق سیاسی؛ ایران، پاکستان، چین و روسیه خواهان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نمایندگان ویژه ایران، ‌پاکستان، چین و روسیه در یک جلسه ویدیویی در مورد وضعیت جاری در افغانستان و روند صلح در کشور تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه‌ای مشترک که از سوی وزارت امور خارجه ایران منتشر شده؛ نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در مورد افغاستان، روز گذشته(دوشنبه، ۲۹ثور) در یک ویدیو کنفرانس، در مورد وضعیت جاری در افغانستان تبادل نظر کردند. در این بیانیه آمده است که نمایندگان ویژه چهار کشور منطقه، “از توافق بین رهبران دو جناح سیاسی اصلی افغانستان استقبال نموده و امیدوارند که این تحول مهم آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را تسریع نماید”.

همچنان این چهار کشور، از روند صلح با مالکیت و هدایت افغانستان حمایت کرده و گفته اند که باور دارند مذاکرات فراگیر بین الافغانی تنها راه تحقق آشتی ملی و پایان سریع منازعه طولانی در افغانستان خواهد بود.

afghanistan

این چهار کشور در بیانیه‌ خود از تمام گروه‌های قومی و احزاب افغانستان، به شمول طالبان، خواسته‌اند که از فرصت‌ها برای اقدام جهت فراهم کردن شرایط آغاز هرچه سریعتر مذاکرات بین الافغانی استفاده کنند. این کشورها برای رسیدن به صلح جامع و پایدار در آینده نزدیک؛ از آزادی زندانیان و اسرایی که توسط همه طرف‌های منازعه نگهداری می‌شوند، حمایت کرده‌اند.

نمایند‌گان ویژه این چهار کشور همسایه و منطقه در بیانیه شان از نیروهای خارجی نیز خواسته‌اند که “به شیوه منظم و مسئولانه خارج شوند، به نحوی که شرایط  در افغانستان، انتقال بدون مشکل را تجربه کند”. همچنان گفته‌اند که از ابتکار دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس جهانی حمایت کرده و خواهان اعلام همزمان آتش بس فراگیر در سراسر افغانستان بر اساس توافق طرف های درگیر در منازعه می‌باشند.

همچنان در این بیانیه‌ آمده است که “با نگرانی از تهدید جدی تروریزم موجود در افغانستان، تمام طرف‌ها در افغانستان را ترغیب می نمایند اقدامات جدی علیه القاعده، داعش، جنبش ترکستان شرقی، تحریک طالبان پاکستان و سایر سازمان‌های تروریستی که علیه کشورهای منطقه عملیات می‌کنند، اتخاذ کرده و تولید و قاچاق مواد مخدر را در آن کشور کاملا ریشه کن کنند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان