جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

عبدالرشید دوستم سومین مارشال افغانستان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بر اساس توافق سیاسی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، براساس فرمان ریاست جمهوری رتبه نظامی مارشالی، به عنوان بلندپایه‌ترین رتبه نظامی کشور به عبدالرشید دوستم تفویض شده است.

بر اساس بند هفتم موافقتنامه سیاسی که امروز یک شنبه(28ثور) از سوی غنی و عبدالله به امضا رسید، رتبه نظامی عبدالرشید دوستم توسط فرمان رئیس جمهور به مارشالی ارتقا یافت.

خبرنامه
بر اساس توافق سیاسی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، براساس فرمان ریاست جمهوری رتبه نظامی مارشالی، به عنوان بلندپایه‌ترین رتبه نظامی کشور به عبدالرشید دوستم تفویض شده است

در این موافقتنامه آمده است که عبدالرشید دوستم علاوه بر رتبه مارشالی، در عین زمان عضویت شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی را نیز دارا می باشد.

عنایت بابر فرهمند، معاون اول عبدالله عبدالله و از نزدیکان دوستم با تایید اعطای رتبه مارشالی به دوستم گفته است: “رتبه مارشالی با نام آقای دوستم که به خاکش حرمت بخشید و به ارزش‌های بشری نیرو داد، مفهوم حقیقی‌اش را خواهد یافت.”

عبدالرشید دوستم پس از محمد قسیم فهیم، سومین مارشال افغانستان است.

اولین مارشال افغانستان شاه ولي خان، كاكاي ظاهر شاه بود که به دنبال پس‌گیری کابل از حبیب‌الله كلكاني، این رتبه را دریافت کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان