رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۵, ۱۳۹۹

همه خانم‌ها طرفدار پوست صاف و روشن هستند. در این نوشتار با ۷ ماسک سفیدکننده پوست آشنا می‌شویم.

۱. لیمو

آب یک لیمو را بگیرید، آن را روی صورت و گردن‌تان بمالید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

نکته: قبل از انجام این روش، کمی آبلیمو را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید تا مطمئن شوید که سبب تحریک پوست نمی‌شود.

۲. ماسک سفیدکننده پوست، عسل

عسل حاوی آلفاهیدروکسی اسید و ترکیبات زیست‌فعال دیگر است که به کاهش تیره شدن پوست کمک می‌کنند.

آب یک لیمو را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی پوست صورت و گردن بمالید و درنهایت آبکشی کنید. دوبار در هفته استفاده از این روش کافی است.

۳. آلوئه ورا

این گیاه ترکیباتی دارد که به مهار سنتر ملانین کمک می‌کنند. یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا و همین‌قدر شکر قهوه‌ای را مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی صورت بمالید و بعد با آب بشویید. دو بار در هفته این ماسک را استعمال  کنید.

۴. ماست و عسل

ماست درمانی برای تیره شدن پوست و حذف لکه‌های تیره است.

کمی ماست را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده، ترکیب را روی صورت بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۵. ماسک خیار

خیار با ترکیباتی که دارد می‌تواند روند تیره شدن پوست را معکوس کند. برای تهیه این ماسک، یک خیار میکس‌شده را با کمی ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. ترکیب حاصل را ۱۵-۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. یک بار در هفته این ماسک را استفاده کنید.

۶. زردچوبه

کورکومین ترکیب اصلی زردچوبه است که از ظهور لک و تیرگی پیشگیری می‌کند. برای انجام این درمان یک قاشق چایخوری زردچوبه را با کمی عسل و ماست ترکیب کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و صبرکنید تا خشک شود. در نهایت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. یک بار در هفته این ماسک را استعمال کنید.

۷. ماسک سفیدکننده پوست، مالته

آنتی‌اکسیدان‌ها، تانین و پلی‌فنل موجود در پوست مالته (پرتقال) سبب می‌شود که این ماده درمانی عالی برای سفید کردن پوست باشد. یک قاشق چایخوری زردچوبه را با همین‌قدر پودر پوست مالته و عسل مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی پوست بمالید و صبر کنید تا خشک شود. در نهایت صورت‌تان را بشویید.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *