باشندگان ولسوالی شیرین تگاب فاریاب علیه طالبان قیام کردند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

مسوولان محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که مردم ولسوالی شیرین تگاب این ولایت به گونه خودجوش علیه طالبان قیام کرده‌اند. طالبان بر قیام کنندگان تیراندازی کرده که در نتیجه یک تن جان باخته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی فاریاب امروز(یک‌شنبه، ۲۸ثور) با نشر یک خبرنامه افزوده است که “طالبان در ماه مبارک رمضان به عوض کمک به فقرا،  زکات و کمک به جهاد، نان دسترخوان مردم را گرفته و هرشب ده ها طالب مفت خور به زور به خانه های مردم مهمان شده، گوسفندان مردم را در راه جهاد کشته و با آن گوشت روزه می گیرند.”

بر اساس این خبرنامه، “خنجری” ولسوالی نام نهاد طالبان در ولسوالی شیرین تگاب یک ظالم بوده و همه روزه از مردم پول و مال می‌گیرد.

faryab

دفتر والی فاریاب افزوده است که باشندگان شیرین تگاب طالبان را از چندین قریه بیرون کرده، چک پاینت و قرارگاه های نظامی شان را ازبین برده و به سوی قرارگاه نظامی طالبان در قریه اسلام قلعه به راه افتاده اند.

این خبرنامه تایید کرده که طالبان بر معترضین تیراندازی نموده و تا اکنون یک تن از قیام کنندگان کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر والی فاریاب خاطرنشان کرده که “جنجال قومی در میان طالبان به اوج خود رسیده و این قیام از سوی قوم قریه کوه صیاد آغاز شده است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *