کرونا ویروس و سندروم ناشناخته؛ محققان ایتالیا اولین شواهد را یافتند

توسط

اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ,

داکتران ایتالیا اولین شواهد واضح را از ارتباط بین کرونا ویروس و نوعی اختلال التهابی نادر اما جدی گزارش کردند.

این اختلال اسرارآمیز ماه گذشته پدیدار شد، زمانی که تعدادی کودک با ترکیبی از علائم شوک سمی و علائم دیده‌شده در یک بیماری التهابی معروف به کاوازاکی در بیمارستان بستری شدند.

روز سه‌شنبه، داکتران بیمارستان کودکان اِوِلینا لندن مرگ یک پسر 14 ساله را به عنوان اولین مرگ ناشی از این اختلال در بریتانیا اعلام کردند. در حال حاضر بین 75 تا 100 کودک در سراسر این کشور تحت معالجه هستند.

اوایل، داکترها مشکوک بودند که کرونا ویروس با تحریک بیش از حد واکنش ایمنی در کودکان، در بروز این بیماری نقش دارد، اما هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط این دو وجود نداشت.

آخرین شواهد از داکترانِ برگامو ، شهری با بیشترین میزان کرونا ویروس و نرخ مرگ در ایتالیا به دست آمده‌است. سوابق پزشکی در بیمارستان Papa Giovanni XXIII نشان می‌دهد که از زمان رسیدن این بیماری به برگامو، موارد ابتلای بیماری کاوازاکی-مانند به ۱۰ مورد در ماه افزایش یافته در حالی که در ۵ سال گذشته هر سه ماه یک مورد از این بیماری رخ می‌داد.

از ۱۰ کودک تحت درمان برای این اختلال بین اواسط فبروری و اواسط اپریل، آزمایش آنتی‌بادی هشت نفر مثبت بود. داکتران معتقدند که دو مورد منفی هم احتمالا در اثر اشتباه نتایج آزمایش بوده‌است.

داکتر لورنزو دی.آنتیگا مدیر بخش کودکان در این بیمارستان می‌گوید: “مطالعه ما اولین شواهد واضح از ارتباط بین عفونت کرونا ویروس جدید و این بیماری التهابی را نشان می‌دهد، و امیدواریم که با تلاش برای دستیابی به این ویروس ناشناخته، به داکترانِ سراسر جهان کمک کند. من شک ندارم که بیماری کاوازاکی در این بیماران ناشی از کرونا ویروس جدید است.”

داکترها در مقاله‌ای در لنست، هشدار می‌دهند که “ارتباط قویِ” بین ویروس کرونا و اختلال التهابی باید در نظر گرفته شود به خصوص زمانی که دولت‌ها محدودیت‌های خود را کاهش می‌دهند. با این حال آنها تأکید می‌کنند که این اختلال بسیار نادر است و بیش از یک در هر هزار کودک را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

بیماری کاوازاکی بیشتر در کودکان زیر ۵ سال بروز می‌کند اما موارد ابتلای جدید، بیشتر کودکان سنین بالاتر هستند. از زمان گزارش اولین مورد مبتلا در انگلیس، ده‌ها مورد دیگر در ایالات متحده، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و سوئیس رخ داده‌اند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *