جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

امریکا خواهان همکاری دولت و طالبان برای مجازات عاملان حملات کابل و ننگرهار شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه امریکا در واکنش به حملات تهاجمی و انتحاری در کابل و ننگرهار می گوید که طالبان و دولت افغانستان باید برای به عدالت کشیدن عاملان این حملات با هم همکاری کنند.

وزارت خارجه امریکا شب گذشته(سه‌شنبه، 23ثور) با نشر یک اعلامیه گفته است که ایالات متحده، دو حمله “تروریستی هولناک” در افغانستان را با شدیدترین شرایط محکوم می کند.

این وزارت تاکید کرده: “هرگونه حمله به بی‌گناهان غیرقابل توصیف است، اما حمله به شیرخواران و زنان شاغل در یک شفاخانه عملی ناشایست است.”

وزارت خارجه امریکا با اشاره به حمله انتحاری ننگرهار افزوده، تروریستان هایی که به عزاداران حمله می کنند، هرگز موفق نخواهند شد و ایالات متحده در کنار خانواده قربانیان و نیروهای امنیتی افغانستان است.

nangarhar3

در اعلامیه این وزارت آمده است که در طول ماه مبارک رمضان و در میان تهدید ویروس کرونا، این حملات دوگانه وحشتناک است.

وزارت خارجه امریکا با اشاره به رد این حملات از سوی طالبان گفته: “تا زمانی که شاهد کاهش مداوم خشونت و پیشرفت کافی در جهت دستیابی به توافق سیاسی(مذاکره) نباشیم، افغانستان در برابر تروریسم آسیب پذیر خواهد بود.”

 این در حالی است که مهاجمان مسلح صبح روز گذشته به شفاخانه‌ 100 بستر دشت برچی در غرب کابل حمله کردند که در نتیجه آن، 16 تن به شمول دو نوزاد کشته و 16 تن دیگر نیز زخمی شدند. همچنان در ننگرهار یک مراسم تشیع جنازه هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در آن نیز 24 تن کشته و 68 تن دیگر زخمی شدند.

از سویی هم زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در توییتی گفته است که همکاری دولت و طالبان در برابر دشمن مشترک‌شان ضروری است.

پس از این حملات، غنی دستور داده که نیروهای امنیتی از حالت دفاعی به حالت تهاجمی برگردند و عملیات های شان را علیه طالبان و سایر گروه ها  آغاز کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان