جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

طالبان ۲۸ زندانی دولت را در ولایت هرات آزاد کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

طالبان اعلام کرده که ۲۸ زندانی دولت افغانستان را در ولایت هرات آزاد کرده است.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته است: “در جریان تسریع پروسه رهایی زندانی‌ها، ناوقت روز گذشته (شنبه، ۲۰ثور)، ۲۸ زندانی دیگر اداره کابل در ولایت هرات از بند رها شدند”.

گفتنی است که پیش از این نیز طالبان ده‌ها زندانی دولت را در ولایت‌های قندهار، لغمان و قندوز آزاد کرده بود.

خبرنامه
آزادی 28 زندانی دولت توسط طالبان

 از سویی  دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته اعلام کرد که تاکنون یک‌هزار زندانی طالبان از سوی دولت افغانستان رها شده و خواهان تسریع رهایی زندانیان از سوی طالبان شده بود.

همچنین بر اساس گفته های دفتر شورای امنیت ملی، این زندانیان بر اساس فرمان رییس جهور غنی و به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا آزاد شده و در آزادی آنان؛ سن، وضعیت صحی و مدت حبس باقی‌مانده‌  آن ها در نظر گرفته شده است.

رهایی پنج‌هزار زندانی طالب در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان از پیش شرط‌هایی بود که در توافق‌نامه‌ صلح امریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته در قطر امضا شد. قرار بود پیش از بیستم حوت، تبادل زندانیان تکمیل شود، اما این روند بنابر دلایلی تاکنون تکمیل نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان