جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

با تداوم خشونت ها در افغانستان؛ امریکا توافق صلح با طالبان را دوباره ارزیابی می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نامزد منتخب معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به کمیته خدمات مسلح سنای این کشور گفته است که اگر طالبان به حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان ادامه دهند، ممکن است ایالات متحده مجددا برنامه ریزی خود در این کشور را ارزیابی کند، حتی اگر طالبان به نیروهای آمریکایی حمله نکرده باشند.

جیمز اندرسون روز پنجشنبه (18 ثور) به نمایندگان مجلس آمریکا گفت: “ما قصد داریم همه شرایط پیش رو را دوباره ارزیابی کنیم. من امیدوارم که توافق فرونپاشد. [طالبان] تاکنون حداقل به بخشی از آن تعهد نشان داده و امیدوارم که  به بخش های باقی مانده هم احترام بگذارند. اگر آن ها این کار را نکنند، ما دوباره ارزیابی خواهیم کرد، و کاری را که باید انجام دهیم، انجام خواهیم داد”.

شبکه سی‌ان‌ان روز گذشته گزارش داد كه خروج آمریكا از افغانستان با سرعت ادامه دارد و در حال حاضر كمتر از 10 هزار سرباز آمریكایی در افغانستان حضور دارند. در توافق صلح با طالبان، كاهش سربازان آمریكایی از حدود 12 هزار به 8600 تن طی 19 هفته پس از امضای آن تعهد شده است.

خبرنامه
نامزد منتخب معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به کمیته خدمات مسلح سنای این کشور گفته است که اگر طالبان به حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان ادامه دهند، ممکن است ایالات متحده مجددا برنامه ریزی خود در این کشور را ارزیابی کند، حتی اگر طالبان به نیروهای آمریکایی حمله نکرده باشند

با این حال، دولت افغانستان که تاکنون طالبان از پذیرش آن به عنوان دولت مشروع امتناع ورزیده، از این مذاکرات خارج شده و گفتگوهای جداگانه طالبان و کابل که قرار بود پس از امضای توافق نامه آغاز شود، برگزار نشده است.

با این حال، ایالات متحده کاملا از حالت جنگی دور نبوده: ماموریت ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار همچنان تاکید کرده که از دولت و ارتش افغانستان پشتیبانی می کنند، از جمله تأمین بودجه های حیاتی که باعث می شود عملکرد دفاعی و امنیتی ملی افغانستان در آن حفظ شود.

اندرسون افزوده است: “ما به شرکای افغان خود پایبند هستیم. آن ها هزینه های سنگینی پرداخت کرده اند … آنها از سال 2015 در واقع اکثر نبردها را انجام داده و ما در آموزش، مشاوره و کمک به آن ها حضور داشتیم. بنابراین، این عقیده من است که در افغانستان پیش می رویم، ما به طور کامل باید به حفظ سطح تعهد از نظر کمک به آن ها ادامه دهیم تا بتوانند به دفاع از کشور خود ادامه دهند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان