آغاز دور تازه سفر خلیلزاد به قطر، هند و پاکستان؛ خلیلزاد با نمایندگان طالبان در قطر دیدار کرد

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲ , , ,

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان دور تازه سفرهایش به منطقه را این‌بار از قطر، هند و پاکستان  آغاز کرده است.

‏وزارت خارجه امریکا شب گذشته (چهارشنبه، 17 ثور) با نشر یک اعلامیه گفته است که خلیلزاد یک دور تازه از سفرها را به قطر، هند و پاکستان آغاز کرده ‌است.

این وزارت افزوده است که خلیل‌زاد در قطر با نمایند‌گان طالبان درباره روند صلح، در هند با مقام‌های هندی درباره نقش این کشور در روند صلح افغانستان و نیز در اسلام‌آباد با مقام‌های پاکستانی درباره صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

خبرنامه
دیدار خلیلزاد با نمایندگان طالبان در قطر

وزارت خارجه‌ امریکا تاکید کرده که خلیل‌زاد در جریان این سفر خواهان حمایت از کاهش فوری خشونت، تسریع در زمان‌بندی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و همکاری بین تمامی طرف‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا می شود.

از سویی هم سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که خلیلزاد با ملا برادر، معاون سیاسی این گروه در قطر دیدار کرده است.

شاهین افزوده، در این دیدار که نماینده ویژه وزارت خارجه قطر نیز حضور داشته، دو طرف در مورد رهایی زندانیان، گفتگوهای بین الافغانی و تطبیق موافقتنامه صلح گفتگو کرده اند.

این در حالی است که با ادامه روند آزادی زندانیان، طالبان به درخواست‌ها برای کاهش خشونت و برقراری آتش بس از سوی حکومت افغانستان، امریکا و جامعه جهانی پاسخ رد داده است.

روز گذشته ریاست جمهوری ادامه خشونت‌ها از سوی طالبان را چالش اصلی فرا راه صلح خوانده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *