جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طالبان ۲۰ زندانی دولت را در ولایت قندهار آزاد کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

طالبان اعلام کرده که ۲۰ زندانی دولت افغانستان را در ولایت قندهار آزاد کرده است.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در توییتی گفته است: “در جریان رهایی زندانی‌ها، روز سه‌شنبه (۱۶ثور) ۲۰ تن از عساکر اداره کابل در ولایت قندهار رها شده اند”.

گفتنی است که پیش از این نیز طالبان در شش دور، ۱۱۲ زندانی دولت را در ولایت‌های قندهار، لغمان و قندوز آزاد کرده بود، اما حکومت تنها رهایی ۱۰۶ نفر را تأیید کرده و گفته است که بیشتر افراد آزادشده، غیرنظامی هستند.

Taliban

از سویی هم دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته اعلام کرد که تاکنون ۸۵۰ زندانی طالبان از سوی دولت افغانستان از بند رها شده ‌اند. بنا به گفته‌ی دفتر شورای امنیت ملی، این زندانیان براساس فرمان رییس جهور غنی و به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا آزاد شده و برای آزادی آنان، سن، وضعیت صحی و مدت  باقی‌مانده‌ از حبس‌شان در نظر گرفته شده است.

رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان در توافق‌نامه‌ صلح امریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته در قطر، مطرح شده بود. قرار بود پیش از بیستم حوت پنج‌هزار زندانی طالب در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان آزاد شوند، اما این روند بنابر دلایلی تاکنون تکمیل نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان