وزارت صحت شفاخانه «محمدعلی جناح» را برای بیماران کووید-19 اختصاص داد

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده که شفاخانه «محمدعلی جناح» در غرب کابل را برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده است.

طبق اعلامیه وزارت صحت، وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی این وزارت، امروز(سه‌شنبه، ۱۶ثور) شفاخانه محمد علی جناح را که برای بیماران کووید-19 اخصاص داده شده، افتتاح کرده است. این شفاخانه با ظرفیت ۱۰۰ بستر با تمام امکانات طبی،  بخش عاجل و مراقبت‌های جدی آماده گردیده و در آینده نزدیک به ۲۰۰ بستر ارتقا داده می‌شود.

قابل یادآوری است که این چهارمین مرکز تجرید بیماران کووید-19 در شهر کابل می‌باشد.

خبرنامه
وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده که شفاخانه «محمدعلی جناح» در غرب کابل را برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده است

مجروح در افتتاح این مرکز تجرید هم‌چنان از افزایش بسترهای تجرید و مراقبت‌های عاجل در تمام ولایات کشور خبر داده، بیان کرده که قرار است ۱۰۰ هزار بستر تجرید و یک هزار و ۳۰ بستر مراقبت‌های جدی برای بیماران کووید-19 در سراسر کشور ایجاد شود.

معین عرضه خدمات صحی، از گسترش روزافزون ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی نموده، تاکید کرده که اگر مردم به رهنمودها و پیام‌های پیش‌گیری وزارت صحت عامه به ویژه رعایت فاصله‌گیری اجتماعی توجه نکنند، این ویروس به زودی دامن‌گیر تمام مردم خواهد شد.

 مجروح تصریح کرده که وزارت صحت روند آزمایش را در تمام لابراتوارها افزایش داده که در 24 ساعت گذشته 913 واقعه تحت آزمایش قرار گرفته و این کار وزارت صحت را در امر واقعه‌یابی کمک می‌کند.

این همه در حالی است که در 24 ساعت گذشته حدود 330 واقعه مثبت ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده، که با این شمار، تعداد واقعات مثبت در کشور به 3224 تن رسیده است. از این میان 421 تن بهبودیافته و 95 بیمار جان باخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *