روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (32)؛ بیش از 3 هزار مبتلا و نزدیک به 100 فرد بهبودیافته

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹ , , ,

 وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در۲۴ ساعت گذشته ۳۳۰ واقعه جدید ویروس کرونا در ولایت‌های مختلف کشور به ثبت رسیده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات وزارت صحت امروز (سه‌شنبه، ۱۶ ثور) در یک نشست خبری گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۰ واقعه جدید و مثبت ویروس کرونا در لابراتوارهای کشور به ثبت رسیده که با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان در افغانستان، به ۳ هزار و ۲۲۴ تن رسیده است.

نزدیک به 100 فرد بهبود یافته

موارد تازه بیماری کرونا در کشور شامل ۵۹ مورد در هرات، ۴۵ مورد در کابل، ۴۱ مورد در قندهار، ۳۸ مورد در بلخ، ۲۶ مورد در پکتیا، ۱۳ مورد در ننگرهار، یازده واقعه در لغمان، در لوگر و سمنگان هر کدام ۱۰ مورد، در غزنی، قندوز و کنر هر کدام ۵ مورد، یازده واقعه در تخار، یک مورد در هلمند، دو مورد در فراه، شش مورد در فاریاب، ۹ مورد در پکتیکا، ۱۲ مورد در پنجشیر، در زابل و بدخشان هر کدام سه مورد، در کاپیسا و میدان وردک هر کدام ۴ مورد و همچنین ۷ مورد در پروان است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در هرات بررسی شده که از آن میان، ۵۹ مورد مثبت بوده است.

این موارد تازه شامل ۴۰ مرد و ۱۹ زن است که با ثبت آنها، شمار  مبتلایان به این ویروس در هرات به ۶۳۰ تن رسیده است.

از میان مبتلایان به ویروس کرونا در هرات، تاکنون ۱۴ تن جان باخته و ۱۵۴ تن نیز بهبود یافته اند.

همچنان  در ۲۴ ساعت گذشته ۵ فرد مبتلا به کرونا در کشور جان باخته و ۲۴ تن دیگر بهبود یافته اند که به این ترتیب، شمار جان باختگان به ۹۵ تن و شمار بهبودیافتگان در کشور به ۴۲۱ تن رسیده است.

یک زن حامله ۱۸ ساله نیز در ننگرهار در اثر ابتلا به کرونا جان باخته است.

یک هزار و ۳۰ بستر مراقبت‌های جدی

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده که شفاخانه «محمدعلی جناح» را در غرب کابل برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده است.

طبق اعلامیه وزارت صحت، وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی این وزارت، امروز(سه‌شنبه، ۱۶ثور) شفاخانه محمد علی جناح را که برای بیماران کووید-۱۹ اخصاص داده شده، افتتاح کرده است. این شفاخانه با ظرفیت ۱۰۰ بستر با تمام امکانات طبی،  بخش عاجل و مراقبت‌های جدی آماده شده و در آینده نزدیک به ۲۰۰ بستر ارتقا داده می‌شود.

مجروح در افتتاح این مرکز تجرید همچنین از افزایش بسترهای تجرید و مراقبت‌های عاجل در تمام ولایات کشور خبر داده، اظهار داشت که قرار است ۱۰۰ هزار بستر تجرید و یک هزار و ۳۰ بستر مراقبت‌های جدی برای بیماران کووید-۱۹ در سراسر کشور ایجاد شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.