جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت صحت: شیوع ویروس کرونا به سمت نقطه اوج در حرکت است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت می گویند، واقعات مثبت ویروس کرونا در روزهای اخیر در افغانستان رو به افزایش است و شیوع این ویروس به سمت نقطه اوج در حرکت است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز یک شنبه(14ثور) در یک نشست خبری گفت  بر بنیاد ارقام، شهر کابل در یک شبانه روز گذشته، شاهد بیشترین واقعات مثبت ویروس کرونا بوده است.

مایار با اشاره به یک تحقیق میدانی وزارت صحت افزود، این تحقیق تصادفی روی 500 تن از باشندگان شهر کابل از سنین مختلف و با رعایت جنسیتی برای انجام تست ویروس کرونا صورت گرفته که نتایج 260 تن در مرحله تست سریع مثبت بوده و پس از مرحله آزمایش پی.سی.آر، نتایج 156 تن مثبت تشخیص شده است.

خبرنامه
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا

سخنگوی وزارت صحت عامه اضافه کرد که نتایج این تحقیق با توجه به میزان محدود آن، قابل محاسبه روی درصد تمام باشندگان شهر کابل نیست، اما این نتایج می‌تواند به عنوان زنگ خطر افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در جامعه به حساب آید.

او تاکید کرد: “آمار واقعات مثبت ویروس کرونا در پنج روز اخیر نشان می‌دهد که این آمار در مقایسه با پنج روز پیش از آن، سیر صعودی داشته و آمار مثبت سمپل‌های مشکوک، از 22 به 32 درصد افزایش داشته است.”

مایار با بیان این‌که واقعات مثبت ویروس کرونا در روزهای اخیر رو به افزایش است و این ویروس به سوی نقطه اوج خود در حرکت است، یک بار دیگر از شهروندان خواهان رعایت محدودیت گشت و گذار و توصیه‌های وزارت صحت شد.

سخنگوی وزارت صحت عامه در مورد شفاخانه ابن سینا نیز گفت که نتیجه آزمایش کرونای 6 تن از داکتران این شفاخانه مثبت تشخیص شده و این داکتران در تجرید قرار گرفته اند.

مایار همچنان افزود، در 24 ساعت گذشته 235 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که با احتساب آنها، شمار مبتلایان به این ویروس به دو هزار و 704 تن رسیده است.

به گفته سخنگوی وزارت صحت، شمار بهبود یافتگان ویروس کرونا در سراسر کشور به 345 تن و شمار جان باختگان نیز به 85 تن افزایش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان