جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

هیات اداری مجلس نمایندگان شکنجه و به آب انداختن شهروندان افغانستان را از سوی نیروهای مرزی ایران محکوم کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست عمومی دبیرخانه مجلس نمایندگان در پیامی نگاشته است که هیات اداری این مجلس طی جلسه ای، اعمال نیروهای مرزی کشور ایران مبنی بر شکنجه و به دریا انداختن 50 تن از شهروندان کشور را با شدیدترین کلمات محکوم نموده است.

در این پیام که امروز (یک‌شنبه، ۱۴ثور) به اعضای مجلس نمایندگان نگاشته است، آمده  که هیات اداری این مجلس طی جلسه‌ای که برگزار کردند؛ به “کمیسیون امور بین المللی و با اشتراک نمایندگان کمیسیون های امور داخلی، امور دفاعی و تمامیت ارضی و امور کوچی‌ها و مهاجرین وظیفه سپرده تا در روز دوشنبه (15 ثور) سال جاری پیرامون موضوع تدویر جلسه نموده، فیصله شان را ساعت 11:00 قبل از ظهر روز سه شنبه (16 ثور) به جلسه هیات اداری ولسی جرگه در مقر شورای ملی جهت تصمیم گیری شریک بدارند”.

خبرنامه
مجلس نمایندگان شکنجه شدن شهروندان افغانستان توسط نیروهای مرزی ایران را محکوم کرد

از سویی  وزارت خارجه کشور، روز گذشته پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر شکنجه و به آب انداختن شماری از شهروندان افغانستان از سوی نیروهای مرزی ایران، یک هیئت حقیقت‌یاب برای بررسی این موضوع توظیف کرد.

این در حالی است که تصاویری از اجساد گرفته شده از رودخانه، که به تازگی به ولایت هرات آورده شده، در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده و ادعا شده توسط مرزبانان ایرانی به رودخانه انداخته شده‌اند.

اما نیروهای مرزی ایران در پیامی این برخورد و رویداد را رد کرده اند. در یک اطلاعیه این نیروها آمده است: “در پی انتشار کلیپی از سوی کانال و شبکه‌های معاند و ضد انقلاب در خصوص به رودخانه انداختن اتباع افغانی توسط مرزبانان ایرانی، خبر بلافاصله مورد بررسی قرار گرفته و در بررسی‌های صورت گرفت مشخص شد چنین موضوعی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان رخ نداده و صحت ندارد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان